dinsdag 10 augustus 2010

Schilderachtig stilleven....

- zomers tintje-

blog 2

Oude verweerde lijsten, ik ben er gek op en er komen steeds meer bij. Deze voorste -goud met donkergroen- heb ik voor de vakantie nog gevonden in een kringloopwinkel. Ik was toen op de fiets en het was dik 30 graden. Ik wou de lijst het liefst gelijk mee naar huis en probeerde dit aan het stuur van de fiets te hangen, paste wel....alleen kon ik niet meer fietsen:-). Toch maar laten staan en deze een week later met de auto gehaald.

blog 1

blog 4

blog 3

Bij thuiskomst wil je er zo snel mogelijk een plekje voor zoeken en het liefst al in de juist kleur. Ik ben er nog niet over uit welke kleur deze lijst gaat krijgen, tot die tijd laat ik het zo en heb er een schilderachtig stilleven -zomers tintje- van gemaakt.

blog 5blog 8blog 9blog 6 

Omdat ik regelmatig aan het verven ben en genoeg kwasten, penselen en roerstokken in huis heb staan, was het niet zo moeilijk om een vaasje te vullen. Aan de lijst zat al een stukje oud touw, dat heb ik mooi laten zitten. Aan het touw hangen spitzen en een kaart met een afbeelding van een ballerina. in de spitzen een bosje lavendel, voor kleur, geur en het zomerse tintje.

blog 10

blog 14

Het schildersezeltje komt zo ook weer van pas. Deze al eens gekocht omdat ik met aquarellen wou beginnen maar na 8 jaar ben ik daar nog steeds niet aan begonnen, misschien iets voor de -oude dag-. Als decoratie heb ik deze ezel, het vaasje met kwasten, penselen en spitzen ook in de winkel gebruikt. Paste toen heel leuk bij de zomer-pastels. Nu met de najaar collectie gebruik ik in de winkel weer andere decoratie en zo...staat dit nu op m`n eigen tafel...

blog 16blog 12blog 15blog 18

Aangezien er nog geen schilderijen worden geschilderd heb ik de Ariadne At Home met een reportage van ons huis maar op het ezeltje gelegd.

blog 19 blog 17

blog 20 

Met een lapje verfresten en een bosje witte lavendel sluit ik dit schilderachtig stilleven -zomers tintje-....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails