woensdag 24 oktober 2012

Ratjetoetakken…

 

30

Van een ratjetoe takken heb ik kransen gemaakt. Voor deze krans heb ik een hop rank gebruikt, klimoptakken, clematistakken en eucalyptus met bes. Verder nog touw, parel en hortensia.

36

35

33

34

37

Op een stuk droogschuim heb ik mos gelegd (sphagnum). De rank van de hop aan het begin vast gezet met een stukje ijzerdraad en zo de rank een paar keer rondom gewikkeld en aan het eind weer vast gezet met een stukje ijzerdraad ( Wat in het schuim gestoken wordt) Zo heb ik eerst alle takken verwerkt. Vervolgens het touw erin verwikkeld en de parel en stukjes eucalyptus en tot slot de hortensia in het midden gestoken. De meeste takken komen gewoon uit de tuin. Van klimoptakken heb ik de bladeren verwijderd maar van de clematis heb ik ze juist laten zitten.

32

Altijd mooi deze tijd van het jaar……..ratjetoetakken!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails