woensdag 19 november 2014

De zak van…

 

4

Echt al een heel oudje, nog verder van antiek. Ik viel gelijk op de charme en de kleuren van deze zak. Weet niet precies waar het voor gebruikt werd, ook de verkoopster kon me dat niet vertellen. Er is een Engel op geborduurd en er staan wat Bijbelse teksten op. Misschien is het een ponkzakje geweest of een soort tasje voor het Psalmboek. Mocht iemand van jullie het weten? dan hoor ik het graag.

8

Het zakje met wat hoedjes etc. heeft een plekje op de kachel gekregen. Vond het wel passen in deze tijd van Sinterklaas.

1

5

2

De kleuren van de kralenketting (zelf geregen van oudroze houten kralen) vind ik zo mooi passen bij de kleuren van de binnenkant van de zak. De kachel staat onder de schouw. Aan de schouw een paar dennenappels met stoer oudroze linnen.

6

9

12

Vanaf de erkerbank heb ik er mooi zicht op, een fijne plek. Met op de schouw nog een verzameling opaline vaasjes…..

11

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails