zondag 12 juli 2015

Vakantievlinders…

 

14

Nog even en dan hebben wij vakantie. Net als andere jaren –fladderen- wij weer naar Frankrijk, Granville om precies te zijn. De geboorte stad van Christian Dior waar ook het museum gevestigd is. Dit jaar is de tentoonstelling `Dior- the new look Revolution van start gegaan. Dit wil ik als modeliefhebber zeker niet missen, vandaar dit jaar een bezoek aan Granville.

15

Bij Sissyboy kocht ik laatst deze leuke poster met afbeeldingen van allerlei mooie vlinders. Kwam zo leuk op mijn pad want eerder die week vond ik bij een kringloop een megagrote lijst met echte vlinders. Helaas was de lijst al erg oud en zo groot dat deze al eens gesneuveld was en daarmee ook veel vlinders. Gelukkig heb ik nog veel kunnen redden maar ook dat viel niet mee want elk vlindertje zat vast met een verroest kopspeldje. Zo teer zijn de vleugels en lijfje dat je het zo door midden breekt.

16171819

Op de poster heb ik de –gesneuvelde- vlinders geplakt. Als je goed kijkt is wel te zien dat ze niet helemaal meer in orde zijn. Op foto1 zie je maar 2 vleugels i.p.v 4. Op foto 2 zie je een vlinder met witte vleugels hier mist de helft van maar het plaatje op de poster geeft een ingeklapte vlinder weer, dus zo is het net echt. Hetzelfde geldt ook voor de 3de foto en de vlinder op de laatste foto mist een –staartje- aan de rechter vleugel.

20

De plaatjes op de poster daarvan had ik de vlinders ook liggen in het echt alleen heb ik die jammer genoeg er niet heel af gekregen, daarom hier alleen de bovenlijfjes geplaatst.

1

2

11

Niet alleen op de poster maar ook op andere voorwerpen komen echte vlinders voor. Deze meestal nog in tact. Op een houten plank een afbeelding van een plant waar een echte vlinder op rust. Op de muur twee vlinders met masking tape vast gezet. Onder de stolp rust ook een vlinder op een vaasje.

12131022

21

Op de plank staat ook een glazen doosje waar wat losse vlinders in liggen. Het doosje is van glas en staat op een paar boeken. De prent van het bovenste boek zie je door het glas van het doosje, dit samen met de vlinders geeft een leuk plaatje.

3

 

5

8

7

Ik wens iedereen een hele fijne vakantie en zie jullie graag weer terug in September met hopelijk weer veel nieuwe inspiratie….

Tot gauw !!

Liefs,

Jeanette…

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails