zondag 23 juni 2013

Roze-rozen-praatjes

 

14

Rosa Constance Spry bloeit volop en met nog heel veel rozen in de knop gaat het nog wel een paar weken door. Jammer genoeg bloeit deze roos maar één keer per jaar maar je wordt wel elk jaar getrakteerd op zeer mooie en heerlijk geurende rozen.

16

15

17

Jammer dat het deze dagen zoveel regent. De rozen worden zwaar door al dat water en gaan dan  hangen. De rozen hangen boven de deur en ja…jullie raden het vast, de roosjes komen tussen de deur als de deur open en dicht gaat.

19

Rechts van deze roos Constance Spry bloeit de roos New Dawn. Deze bloeit altijd wat later als de Constance Spry maar is wel een doorbloeier. Deze rozen bloeien mooi in elkaar over en zo hebben we altijd een bloeiende rozenpergola.

20

22

21

6

De pluktuin is ook goed op weg.De papavers bloeien volop en ook de pioenen gaan goed. Scabiosa en Zeeuwsknoopje staan ook te bloeien. Zo staan er ook een paar paarse bloemen in wat lijkt op Phloxen maar dit zal een wilde bloem zijn want ik heb deze plantjes nooit geplant. Ook staan ze kris kras door de tuin en duiken overal op. Omdat deze bloem goed van kleur is en geschikt als snijbloem laat ik deze ook maar gewoon z`n gangetje gaan.

10

Als iemand weet wat voor paarse plant dit is dan hoor ik het graag. Op de achtergrond een half geschilderde trap. Daar staat ook een pergola met een rode druif. Deze druif moet nog begeleid worden en ja….daar kan ik zonder trap niet bij. In de woonkamer heb ik ijzeren roosters staan die ik een tijdje geleden roze heb gespoten. De roosters stonden tegen deze trap aan vandaar dat een deel van deze trap roze is geworden.

879252627

Zo hier en daar wat bloemen weg knippen zorgt voor een nette tuin en doorbloei. En…nog leuker, genieten van de bloemen in huis door ze simpel weg in verschillende vaasjes te zetten.

11

12

13

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails