zondag 18 januari 2009

carafe...


zo af en toe komt mijn glaswerk weer tevoorschijn. ik vind karaffen prachtig en groepeer ze meestal en vul ze vaak met bloemen. ik had altijd een favoriet maar die is helaas overleden en daardoor was mijn serie niet meer kompleet en stond de rest op zolder. tot dat ik van de week zo tegen twee nieuwe karaffen aan liep. de rechter vond ik in mijn favoriete winkeltje kiezzel in beetsterzwaag en de achterste vanmiddag op de rommelmarkt in eelde.





omdat het zondag is en ik geen bloemen in huis heb en natuurlijk wel graag m`n karaffen leuk wil stylen heb ik er -gekleurd- water in gedaan. een beetje branspiritis verdunt met water, dat geeft een paars/blauwe kleur en daar een druppel frambozenranja door heen zodat het aubergine kleurt. door de brandspiritus blijft het glas mooi schoon.







ik had nog wel een roos liggen maar die was te kort geknipt om in een karafje te doen, daarom heb ik de rozenblaadjes eraf gehaald en dit in het -gekleurde water- gedaan en een paar los op het dienblad gelegd...

het jenever schildje komt ook van kiezzel uit beetsterzwaag en past qua kleuren mooi om het karafje. en zo is -mijn glaswerk- in een handomdraai just jeanette...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails