zondag 26 april 2009

kunstwerkje...




vanmiddag was ik lekker wat in de tuin aan het rommelen en ik moest in een keer even aan m`n vriendin denken die me laatst iets zei over een vogelhuisje. zij vertelde mij dat je elk jaar je huisje moet schoonmaken omdat vogels niet in hetzelfde nestje willen broeden en je zo dus geen vogeltjes meer in je huisje krijgt. nou staat dit huisje laag bij de grond en met onze kat en twee buurkatten in de buurt heb ik dit huisje volgens mij meer voor de sier als dat het echt als vogelhuisje gebruikt wordt, maar goed ik was toch wel nieuwsgierig. ik heb het luikje achter open gemaakt en tot m`n verbazing komt er een prachtig nestje uit!




het is toch echt een heel bijzonder kunstwerkje. zo knap dat die kleine snaveltjes van die vogeltjes zoiets voor elkaar krijgen. fijne dunne takjes die zo mooi in elkaar overlopen en dan een zacht bedje van, ja..... het lijkt wel isolatiemateriaal! ik bewaar dit prachtig nestje voor volgend jaar. zo rond pasen dan doe ik er wat eitjes in en heb zo weer een leuke paasdecoratie! speciaal voor jullie heb ik nog maar even een foto gemaakt met een vogeltje erin, want jammer genoeg heb ik het nestje niet gezien met een broedend vogeltje...


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails