zondag 30 augustus 2009

Turkse muts…

 

blog 3

soms loopt iets heel anders als dat je voor ogen hebt. iedereen kent ze wel de kalebassen, pompoenen en Turkse mutsen. nou ben ik hier niet zo van, komt gewoon omdat het niet mijn kleuren zijn, veel oranje en geel….kleuren waar ik met een boog omheen loop. nu weet ik toevallig wel dat er ook pompoenen zijn in zo`n vale groene kleur.

blog 7

maar ja…dat is altijd zo,  heb je iets in je hoofd en dan kan je het weer niet vinden. op deze Franse oorvazen heb ik ook wel eens een leuke krans liggen. een krans met dennenappels, eikenblad, besjes etc. gespoten in violet mystic. ik had het idee om die krans hier op te leggen met zo`n pompoen daar weer op. maar helaas ben ik nog niet tegen die vaal groene pompoenen aangelopen.

blog 1

blog 4blog 6blog 5

daarom heb ik maar twee donkergroene Turkse mutsen mee genomen. bij thuiskomst dacht ik ze even heel makkelijk op de krans neer te leggen, maar helaas……het pakte eens anders uit, de mutsen pasten in mijn ogen niet mooi op de kransen.

blog 2

tja, wat doe je dan? zit je met twee mutsen….met een muts in mijn hand kreeg ik het idee om er een kussen onder te leggen. om de  oud roze kleur van de rand van het kussen terug te laten komen heb ik fluweel lint om het steeltje van de muts gedraaid.

blog 8

 

de twee Franse vazen opgemaakt met elk een kussen en een Turkse muts, op een verschillend opstapkrukje en staan op de vensterbank voor het raam.

blog10

blog9 

maar……ik hou mijn ogen open, als ik nog twee vaal groene pompoenen vind dan verhuizen mijn –mutsen- naar buiten, ik hou jullie op de hoogte!

ik wens jullie allemaal een hele fijne week!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails