zondag 24 mei 2009

pluktuintje….

 

tuin 1

even een update van m`n pluktuintje.  ik heb maar een heel klein tuintje maar staat stampvol met plukbloemen.  op moment is er nog heel veel groen en moeten de meeste bloemen nog bloeien.

tuin 2 tuin 3

tuin 6 tuin 5

op moment bloeit het vrouwenmantel, kattenkruid, korenbloemen, een paar pioenrozen, koekoeksbloem – wat ik ommerkruid noem-  salvia en de papaver begint ook te bloeien…

tuin 4

tuin 7

prachtig is de witte orientaalse  papaver met haar zwarte hart, hier verscholen achter het kattenkruid.

tuin 11

 

 

 

 

 

 

 

tuin 9 tuin 10

in het midden van m`n pluktuintje staat een vogeldrinkschaal op voet. het is volgens mij de bedoeling dat vogels daar uit drinken en in badderen maar bij ons is het de kat die daar het water uit haalt.

tuin 12 

 

langs de zijkant van m`n pluktuintje hebben wij een laurier haag, die de tuin scheidt met het achterliggende. deze laurier geeft mijn bloemen bescherming tegen harde wind en regen. zodat ik bij alle weersomstandigheden kan genieten van m`n kleine maar o…zo fijn tuintje….

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails