zaterdag 1 december 2012

kleine vakjes voor “little things”…

 

1

Via een lieve collega ben ik in het bezit van deze prachtige vakkenkast. Bij een rondleiding door haar huisje (net getrouwd en samenwonend) stuitte ik op deze vakkenkast. Stond op zolder ergens in een hoek. Vragend naar….”ga je er nog wat leuks mee doen”? gelijk de reactie, `’neem maar mee”…..Nog geen tien minuten later lag deze kast al in mijn coopertje!

2

De kast was bruin en ik heb deze natuurlijk wel “eigen” gemaakt. De ombouw heb ik creme geverfd en de binnenkant groen. De creme kleur is new white van F&B de kleur groen is stone white van F&B. Zo richting kerst en met mijn verjaardag in het verschiet zijn de vakjes gevuld met kerst stillevens.

4

5

Op de kast wat nonchalante takjes met fijne kerstverlichting. Tussen het groen zit een schattig vogeltje. In een antiek tasje met parelmoer knopen een nostalgische kerstkaart.

3

6

Van een oud porseleinen pop het hoofdje eraf gehaald, sorry…klinkt wel wat luguber, en dit hoofdje in een vakje gezet met een paar engelen vleugels. Tegen de achterkant een spiegeltegel (Xenos) gezet zodat we haar gezicht kunnen zien. Ze moest wel zo staan want de vleugels zijn wat lang en passen niet in het vakje, nu vallen de vleugels een beetje over de rand. Naast het kopje een kaarsje op batterij. Jullie snappen wel dat echte kaarsjes niet gaan in een houten kastje.

10

het bovenste doosje (met de afbeelding rok en top) past net niet in het vak maar gelukkig is het karton dus met een beetje buigen heb ik het er net ingekregen. Op de onderste foto de rest van de doosjes met mooi satijn lint.

11

9

8

Twee schattige kerstpoppetjes waarvan het vrouwtje een mooi bosje bloemen krijgt.

7

Deze kaart is al even oud maar blijft mijn favoriet. Zo in een doosje met rollen lint gestoken. Nogmaals dank Jeanet (zo heet mijn collega) voor deze prachtige kast…..mijn stillevens komen zo waar tot ‘leven’.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails