zondag 13 april 2008

next stop? trift shop!

uitgenodigt door anja, new classic home, om mee te doen aan haar challange of ik van 9 april tot 16 april opzoek kan gaan naar leuke kringloopvondsten en dat, met het verhaal erbij samen met jullie wil delen...nou heb ik anja gevraagd of ik ook een beetje mag smokkelen, aangezien ik ziek ben, nu wel weer aan de betere hand, en tot woensdag niet meer in staat ben om een kringloopwinkel te bezoeken, maar het afgelopen jaar wel een paar hele leuke kringloopvondsten op de kop getikt en ik laat jullie graag m`n favorieten zien......





zag dit stoeltje staan in een van m`n favoriete kringloopwinkels, stond gewoon heel zielig in een hoekje op me te wachten, de prijs 20 euro...tja voor kringloopbegrippen vond ik dit nog wel redelijk, de stoel is verder nog helemaal gaaf, ik hou dan weer niet zo van die kleuren, zelfs de stof die erop zit zag er nog als nieuw uit, gaan mijn gedachtes alweer...waar zal dit stoeltje toch gestaan hebben, vast bij een oud vrouwtje in een mooie hal, ze had vast geen katten, zoals ik, die overal op zitten en aan krabben....ooo...dwaal een beetje af geloof ik, waar was ik gebleven, o..ja die stoel...ik heb er niet lang over na gedacht, ik heb de stoel meegenomen naar de kassa en betaald en....helaas nog niet meegenomen, paste niet in m`n auto..hahaha.. volgende dag lucas erop afgestuurd .....

eerst een tijdje in huis gestaan en zat me maar te bedenken wat ik ermee moest, licht verven daar was ik al wel over uit maar wat voor stof doe ik erop, ben maar eens gaan kijken bij laura ashley in groningen, waar ik wel regelmatig kom, en daar viel m`n oog gelijk op twee leuke stofjes, zo in eens ben je er dan uit he, twee verschillende stofjes in dezelfde kleuren, wat zal het een heerlijk tuttig stoeltje worden zeg.......

samen met lucas heb ik het stoeltje opgeknapt, ik heb het geverfd in new white van F&B en het stofferen heeft lucas gedaan, petje af hoor, hij heeft zoiets ook nog nooit eerder gedaan, en toch nog twijfelen toen de stoel klaar was, kan ik het wel gebruiken, waar moet ze toch staan en zou het eerst nog op MP zetten maar mijn lieve picasagirls gingen daar een stokje voor steken, ik zou gek zijn als ik dit zou verkopen, zo`n leuk stoeltje en ook nog zelf opgeknapt, daar ging ik spijt van krijgen, ze hadden gelijk, ik ben blij dat ik naar ze geluisterd heb en dat dit tutte stoeltje samen met m`n tafeltje een prachtig schrijfhoekje is geworden....





dit tafeltje van m`n favoriete kringloop, kwam destijds de kringloop binnen en dit stond al gelijk bij de ingang en ik wist gelijk die moet ik hebben, er stond van alles op dit tafeltje echt helemaal proppie vol, ik dacht ik moet eerst iemand van het personeel erbij halen want als ik doorloop dan ben ik het kwijt en de prijs kon ik ook niet vinden dus moest ik ook even vragen, ze wouden er 35 euro voor hebben en ik er 30 voor geven en heb het dus ook voor die prijs gekregen, was nog maar net binnen en wou natuurlijk nog even verder kijken maar maak dat tafeltje maar leeg want die gaat met mij mee, en maar goed ook want nog geen minuut later kwam er nog al een vrouw naar vragen, pfff...... denk dat ik met dit tafeltje wel het meest blij ben omdat ik een week ervoor, bij een antiekzaakje, precies hetzelfde tafeltje, zelfde uitsparing, zelfde blad maar voor 195 euro heb zien staan, tja dan is 30 euro wel een lachertje he....




hier zit ik dan op m`n tutte stoeltje aan m`n tafeltje in m`n schrijfhoekje





ook weer zo`n leuke vondst, een oude kapsiegel en oud is ie zeker want er zit een stuk karton achterop met data van 1903 tot 1908, heb voor deze kapspiegel 10 euro betaald maar moest toch echt wel opgeknapt worden hoor, heb dit in all white van F&B geschilderd, aan het spiegelglas heb ik niets gedaan juist dat weer in het spiegelglas heeft wel wat, zo heb ik toch met een klein tafeltje en een opgepimpte kapspiegel m`n eigen kaptafeltje....


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails