vrijdag 25 april 2008

my lovely boxes....

herkennen jullie dit?......zo zou je nooit naar iets omkijken en dan loop je zo spontaan tegen een geweldig exemplaar aan en voordat je het door hebt, ontstaat er iets wat lijkt op een beginnende verzameling....ik heb geloof ik een zwak gekregen voor prachtige oude doosjes....









m`n eerste doosje kwam ik tegen in een onwijs leuk antiekwinkeltje hier in de buurt, de eigenaar van deze winkel koopt haar spullen met zoveel liefde in en kan er ook zo mooi over vertellen, ik wist dus niet wat dit voor een doosje was maar zij kon mij vertellen dit een doopdoosje is geweest waar suikergoed in gedaan werd, ik ben wel christelijk opgevoed maar toch nog nooit van dit soort doosjes gehoord, schijnt ook meer een katholiek gebruik te zijn, de zuiderlingen onder ons zullen zullen hier meer bekend mee zijn...












een van m`n favoriete kledingwinkel is toch wel noa noa, kom niet zo heel vaak in de stad maar als ik er heen ga dan sla ik een bezoekje aan noa noa absoluut niet over, niet dat m`n kast nou vol hangt met noa noa ofzo hoor maar het sfeertje daar spreekt me gewoon heel erg aan, ben ook gek op die leuke hebbedingetjes die ze vaak naast hun kleding erbij verkopen, zo ging ik dit keer dus voor het leuke haarbandje, volgens mij een kinderbandje maar dat maakt me niet uit, ik heb een klein koppie dus past mij snel, en heb ik het niet in m`n haar dan vind ik het wel een sierraad voor in huis, bij de kassa had ik geluk het was voor 70% afgeprijsd en vraagt ze me ook nog of ze het even in moet pakken, dan moet je bij noa noa nooit......nee zeggen! want kijk nou, zo`n leuk schattig doosje dat ik als verpakking om mijn haarbandje kreeg, dan kan mijn dag niet meer stuk hoor......












dit is m`n laatste aanwinst (tot nu toe.) weer uit het geweldige antiekwinkeltje, jammer genoeg was de `vrouw des winkels` niet aanwezig en moest ik het met haar man doen, ook heel aardig hoor maar weet net niet het verhaal achter dit doosje te vertellen, wel stond op het kaartje (wat in het doosje lag) prachtig oud doosje, geschreven...omdat het oud is heeft het een verhaal, al weet ik niet waar het heeft gelegen en wat er allemaal mee is gebeurd maar zo krijgt dit doosje wel een bepaalde charme en daar heb ik een zwak voor!







om `my lovely boxes` leuk bij elkaar te presenteren heb ik van de week dit leuke vliegenkastje gekocht, m`n man vond het niks, net een kippenhok...meestal vind hij alles wel mooi wat ik in huis sleep maar hier moet hij blijkbaar toch even aan wennen...




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails