zondag 5 oktober 2008

dromen in wit...




zoals jullie wel op mijn blog kunnen zien hou ik van kleur. oude kleuren en pastels waaronder oudroze favoriet is. overdag heb ik kleur nodig, dat geeft me ernergie en inspiratie. toch is er ook een plek in mijn huis die rustig moet zijn. de slaapkamer. in tegenstelling tot de rest van mijn huis zijn hier veel wittinten gebruikt. daar heb ik liever geen kleuren om me heen, want dan word ik onrustig en vat ik de slaap niet.







linnen vind ik prachtig, heel natuurlijk en tijdloos. door te surfen op het net kwam ik in contact met carte colori. zij hebben een kleurkaart op hun site staan en daar zag ik de perfecte kleur voor mijn slaapkamer. castello, een prachtige linnenkleur!


naar de dichtsbijzijnde winkel gereden om de kleur in het echie te bekijken en ja hoor helemaal zoals ik in mijn hoofd had. met een dikke emmer vol kalkverf verliet ik destijds de winkel. gelukkig kreeg ik nog een staaltje mee zodat ik de rest van de slaapkamer kon inrichten. bij ikea vond ik destijds exact dezelfde kleur gordijnen.







de meubelen, zoals het ledikant, de kast, en nachtkastjes hadden de kleur kersen. maar die kleur paste niet in het plaatje wat ik voor ogen had. ik wou de meubels graag een brocante look geven en heb gekozen voor all white van Farrow & Ball. het heeft me twee weken gekost om al deze meubelen wit te krijgen. op sommige plekken heb ik de meubelen doorgeschuurd voor een brocante look.









dromen in sober wit, maar..... jeanette zal jeanette niet zijn om ook op de slaapkamer het een romantisch randje te geven. romantiek voeg ik toe door gebruik te maken van romantische accessoires zoals de hemelring met het bekende alvine spets gordijn van ikea, kanten kussens, kanten kleedjes en romantische accessoires voor de paspop








for the bedroom i have choosen for natural colours. that gives me the rest i need at night. for the wall i have choosen for paint from carte colori, colour castello. my furniture is painted with a old white color from Farrow & Ball, colour all white. it did cost me two weeks to paint my furniture from brown to white. white is sober and jeanette isn`t jeanette without a littlebit romanticism. i add a little romance to my bedroom by using pillows, fabrics and other romantic accessoires.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails