vrijdag 31 oktober 2008

samen klussen...

aan een tafel en een lampekaphoes...





dit is de tafel van mijn ouders. deze tafel is nieuw maar toch zijn mijn ouders er niet tevreden over. volgens mij iets te overhaast gekocht, want het past namelijk niet goed bij de rest van hun spullen. de vraag is of ik de tafel wil opknappen zodat de tafel past bij de rest van de spullen en ook heel belangrijk in de stijl van hun huis past.





de tafel eerst goed afnemen met ammoniak, dan hoef je de tafel in de meeste gevallen niet meer te schuren. ik verf de poten in house white van Farrow & Ball, de basis kleur in hun huis. de poten moeten 2x voor een mooi dekkend resultaat.



dan is het bovenblad aan de beurt. eerst weer goed afnemen met ammoniak. voor het bovenblad gebruik ik kalkwas van het merk stilleven. o.a verkrijgbaar bij praxis. omdat ik graag wil dat de kleuren van hun huis weer terug komt in de tafel meng ik wat light blue van Farrow & Ball door de kalkwas heen waardoor het een mooie blauwgrijze gloed krijgt.





met een brede kwast de kalkwas opbrengen, en gelijk met een klusdoek uitvegen. even laten drogen, vervolgens met staalwol schuren. ik heb nog wel een vernislaag aangebracht voor bescherming van de tafel. ook de vernis is van stilleven, deze vernis heeft weinig glans zodat het matte van de kalkwas wel zichtbaar blijft.










een geslaagde klus en een stel tevreden ouders!


helemaal geen problemen mee om een tafel voor hun te verven maar aangezien mijn moeder wat handiger is in naaiklussen vond ik dat zij wel iets voor mij kon maken. ik zag laatst in een winkel hele leuke hoezen voor om een lampkap. heel simpel stukje transparante stof met een lintje erdoor. toevallig had ik nog stof over van mijn paneelgordijnen en die stof leent zich super voor de hoesjes.












een mooie aanwinst voor m`n kappen! het voordeel is dat het losse hoezen zijn. als ik ze zat dan haal ik ze er zo af, of ik doe ze om een saaie bloempot ofzo...


the table in the picture is from my parents. they found their table boring! they ask me to pimp it. no problem....but mom? can you make a lovely thing for the cover of my lamp?...yes! she can. so this is made by my mum...



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails