vrijdag 13 maart 2009

een ei hoort erbij...






ik ben ook al een beetje begonnen aan het versieren van eieren. mijn duif heeft er drie gelegd maar er komen nog meer eieren die op een -jasje- wachten. ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal niet zo`n knutseltype ben. ik heb er vaak geen geduld voor. ik ben iemand van snel resultaat, dit duurt me allemaal veel te lang. met deze drie eieren ben ik een avond bezig. de rest van de eieren maak ik dan ook zondag zodat ik alles in een dag klaar heb. je hebt er zo`n zooi van. de tafel vol papier, lint, ornamentjes, veren, lijm, schaar en alles ligt doorelkaar en wat ik dan weer nodig ben, ben ik weer kwijt....ja, daar kan ik heel slecht tegen! jullie vragen je misschien af waarom ik het dan wel doe, nou als ik dan een ei klaar heb, dan ben ik wel weer trots dat ik het gedaan heb en van het eerste ei krijg ik inspiratie en zo worden de eieren erna steeds mooier zodat het weeer verslavend gaat werken...





ik heb de piepschuimen eieren eerst met japanspapier beplakt. dit is heel mooi dun en iets glanzend papier wat mooi om het ei vormt. in een hobbywinkel heb ik wat leuke ornamentjes, lint en papieren bloemetjes gevonden om de eieren mee te versieren...





als -mijn duif- straks al z`n eieren gelegd heeft ga ik ze mooi decoreren, ik heb ze nu even in m`n eiermandje gelegd en een ei in deze kop en schotel. ik heb vandaag nog mooie oud roze veren gevonden voor het decoreren voor de rest van de eieren. ik ben nooit zo van de hazelaartakken met eitjes eraan maar ik heb vanmiddag toch een leuke paasboom geknutseld. helaas nog geen foto`s van gemaakt dus daar zullen jullie nog even op moeten wachten...




my pigeon has laid three eggs. i decorate the eggs with ribbon, flowers from paper, ornaments and feathers. on sunday i will decorate the last eggs my pigeon has laid. for now i decorated the eggs in a basket.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails