zondag 22 maart 2009

theekastje...



dit wandrek heb ik ooit eens gekocht bij de welkoop. onbehandeld hout en toen nog met plankjes. mijn idee was gelijk al om dit te veranderen in een leuk theekastje. dus planken eruit, laadjes naar beneden- die zaten een stuk hoger- en ipv planken, haakjes erin...








het wandrekje heb ik geverfd in new white van F&B, de basis kleur van ons huis. ik hou erg van losse thee en heb verschilldende smaken in huis. de fijnste thee die vol van smaak is komt uit duitsland. elke jaar voor kerst ga ik naar een kerstmarkt in duitsland en neem ik deze zakjes mee. het zijn de blauw/wit gestreepte zakjes...




er hangen serviesdelen van meander en koppen van emma bridgewater aan. bovenop het rekje staan nog mokken van kom aardewerk.





ik heb nieuwe haakjes gebruikt maar zwart gepatineerd zodat ze oud lijken. het roze kannetje met zwart oortje is al een oudje en wordt vaak gebruikt als vaasje, maar als het niet in gebruik is hang het hier in dit kastje...




in het trommeltje zitten suikerklontjes. alle theebenodigheden zoals losse theezakjes, zeefje, thee ei, lepeltjes etc. zitten in de mokken van kom aardewerk. let ook even op de theelepeltjes, links bovenin het mokje, zo leuk die lepeltjes met een theepotje en koffiepotje....



de planken om dit rekje heen waren gewoon van die rechte planken maar ook daar was ik niet zo weg van. m`n man heeft daarom ook deze zijkanten veranderd en er mooie rondingen in gemaakt. dit rekje hangt al een paar jaar in de achterkamer en ik ben er nog steeds heel erg wijs mee. gewoon dat je van heel weinig -dit koste volgens mij maar 15 euro- echt iets groots kan maken...


i`am proud of my rack with tea products. this rack is resumed by my husband. some thea-cups are from meander and the mugs are from emma bridgewater and kom aardewerk. this is the place in my home where i like to drink a cup of thea...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails