zondag 29 januari 2012

Zo trots als een pauw met?...

             veren...

blog 12

Behang met veren in prachtig oud groen met een metallic glans en een beetje oker, geeft de badkamer een stijlvolle maar zeker ook een hele zachte sfeer...

blog 13

Het behang is van Dutch wallcoverings. Zelf had ik nog geen idee wat ik in de badkamer wou hebben. Alles lag open, gewoon maar wat boeken gaan bekijken. Er waren wel een paar wensen. Zo hebben wij messing kranen en crème wandtegels en deel vloertegels. Als het behang in een crème-tint zou komen dan moet dit bij alle deze basis elementen passen.

blog 6

Het was geloof ik het 3de boek wat ik opensloeg....Ik kreeg gelijk zo`n wauw gevoel van ja...dit is het, dit wil ik! Nu maar hopen dat Lucas het wat vindt. Lucas stond een paar meter verder ook in boeken te bladeren en zag op zijn manier ook leuke dingen. Wel kleuren die ik ook erg mooi vind alleen vond ik het minder voor in een badkamer. Ik liet zien wat ik gevonden had en durfde bijna niet naar de prijs te gaan kijken want dit zag er -duur- uit:-) Gelukkig vond Lucas het ook gelijk mooi en zei gelijk, dit doen we.

blog 11

blog 21

blog 22

blog 23

Op het jurkje heb ik een veertje (rond Pasen vaak in zakjes te koop bij tuincentra) vastgezet met een haarklem. Van deze haarklem heb ik er twee en de andere heeft ook een leuk plekje gekregen. Deze klem is ooit wel eens aangeschaft om in het haar te dragen en soms heb ik dat ook wel maar als ik deze zelf niet draag staat ie hier ook leuk!

blog 10

 

 

 

 

 

 

 

 

Bij de kringloop vorige week, (ja tijd voor shoppen was er ook zeker"-) vond ik deze mooie doos met prent. Ook de klos met groene garens heb ik van de kringloop. De klos met okergeel zijdedraad had ik al, vond het zijde zo speciaal en dacht daar vind ik vanzelf wel eens een plekje voor. De boekjes zijn van Charles Dickens en ook deze had ik al. Onder het stolpje liggen twee zepen met op de bovenste zeep een oker kleur knoop met daarin een groen veertje gestoken.

blog 15blog 8blog 9blog 24 

Het lijstje rechtsboven komt van mijn schoonmoeder. Ik kreeg het een paar maanden geleden met een borduurwerkje erin. Ze weet dat ik van dit soort lijsten hou en ik mocht zelf wel weten wat ik ermee wou doen. Nou vind ik sommige borduurtjes best leuk maar deze had gewoon niet de juiste kleuren vandaar ik er wat anders van heb gemaakt. Het lijstje heeft bol glas en er kan dus net wat meer onder dan alleen papier. Het karton heb ik geverfd en daar heb ik zijden draden omheen gesponnen (van dat oker zijde wat op de houten klos zit). Vervolgens heb ik er een vlinder op gezet en zo is het proces vlinder geslaagd.

blog 20blog 17blog 18blog 19 

Het was even een klus maar de deurtjes zijn goed gelukt. De knopjes hadden we al en ik vond deze ook hier prachtig op staan. De knopjes komen terug in de zwart/crème tegelvloer.

blog 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

blog 4blog 5

Het lampje in het stopcontact had ik al alleen is het verhuisd van de keuken weer naar hier. Het gelige bakje is wel nieuw en gebruik ik voor de make-up watjes. Ook het emaille zeepbakje heb ik nieuw. Deze is mooi donkergroen met een goud randje.

blog 14

De ombouw van het bad is geverfd in de kleur stone white F&B. Het voordeel van kleuren doorvoeren door je hele huis is dat er altijd ergens nog wel potten verf staan. Vooral de verven van F&B zijn zuinig in gebruik en de verven gaan jaren mee. Ik doe nu nog steeds met potten die ik 8 jaar geleden al aangeschaft heb.

blog 16

Op dit rekje de prachtige pot die ik van Bonnie (Bonjade) heb gekregen. Eerst had ik er de buttons in van Sari maar die zijn verhuisd naar een andere pot. In deze pot heb ik de body powder Boudoir van Vivienne Westwood gedaan.

blog 25

Dit zijn de originele potten van Boudoir, in één heb ik de buttons en in de andere het overige poeder.

Het was allemaal wel even spannend omdat wij nog nooit behang hebben geplakt maar het ging heel goed, we hadden er plezier in en Lucas heeft super netjes, strak en op patroon geplakt! Ja...wij zijn trots als pauwen!

Nog even hoe het was.......

bad_2[3]

....en hoe het is geworden!

blog 1

De volgende keer laat ik graag het kleinste kamertje van het huis zien. Daar hebben we hetzelfde behang maar wel een andere aankleding. Graag tot ziens!

 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails