maandag 16 februari 2009

opdracht...

twee weken geleden kreeg ik 2 grote vierkante lijsten met de opdracht of ik er iets moois in maken kon. het leken wel grijze stenen platen met in het midden een klein vierkantje en daar ging het nou net om, dat vierkantje had een maat van 10x10 terwijl de omtrek van de lijst wel 40x40 was. deze lijsten lagen al twee jaar op zolder omdat er niets in te vinden was.
een leuke uitdaging dus voor mij om hier iets in te vinden! ze wou graag iets wat in een keuken past, want daar komen de lijsten ook te hangen. het liefst strak maar ook nostalgisch...ben eerst op zoek gegaan naar prenten van Hel Mantel, hij maakt prachtige stillevens van bijv. fruit en emaille. maar ik kon niet het juiste vinden. dus ik ben zelf aan de slag gegaan.....





gelukkig heb ik zelf spullen genoeg om mee aan de slag te gaan. m`n soepkommen van Kom Aardewerk staan centraal op deze foto`s. voor de eerste foto heb ik een theedoek gebruikt waar een -bloeiende- ui op ligt en een kom met een lepel. vooral de lepel vond ik een mooi detail.



voor de tweede foto heb ik een oude plank gebruikt. twee kommen op elkaar en gestyld met een citroen. omdat deze lijsten bij elkaar komen te hangen leek het me leuk om iets te doen wat terug komt en wat qua sfeer ook past. de kommen komen terug en de citroen en ui is iets wat je normaal in een keuken ook zou kunnen vinden....



ik was zelf tevreden met het resultaat. omdat het maar zo`n klein vierkantje is waar een foto in komt, wil je wel dat het voorwerp zichtbaar is, en dat is goed gelukt. jammer genoeg heb ik geen foto`s gemaakt van de foto`s in de lijst maar jullie moeten maar van mij aannemen dat deze foto`s prachtig staan in twee grote antraciet stenen lijsten! de lijsten zijn vorige week weer terug gebracht en ze vond het geweldig! een heel fijn gevoel dat er een stukje kunst van jezelf bij iemand anders aan de muur hangt, ja...dat maakt me blij!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails