zondag 1 mei 2011

Achter de geraniums...

reigersbek en rozen.

blog 1

Ja ja....jullie lezen het goed ik zit letterlijk achter de geraniums. Het bankje heb ik een aantal maanden gekregen van m`n oom en tante. het bankje  -van de moeder van m`n aangetrouwde oom-  is gered van de kringloop. Daar zou het naar toe maar m`n tante bedacht haar nog op tijd en vroeg ik er misschien belang bij had. Nou ben ik altijd al gek van voorwerpen met een verleden, vooral als het in de familie zit.

blog 3

blog 4

Het bankje moest alleen wel opgeknapt worden, ook al zat het nog in de originele  -witte-  verf, het had echt een nieuw likje verf nodig. Spierwit in onze tuin past niet, creme, blauw of antraciet is beter. Een pot lavendel blauwe kalkverf stond nog op zolder, een mooie kleur voor dit bankje dacht ik zo.

blog 2

blog 8

De houten trap uit mijn twee vorige posten is ook met deze verf geverfd, een beetje een geheel daar hou ik toch wel van. Laatst bij de Karwei liep ik tegen kussens aan waar ik heel blij van werd. Geen moment getwijfeld gelijk meegenomen want het kon wel eens dezelfde kleur zijn en ja hoor....helemaal leuk!

blog 6blog 7

Het bankje en zootje zink staat onder een pergola met een blauwe druif. Aan de pergola hangen een paar lampions ook in lavendel blauw. Er kan een waxinelichtje in, heel sfeervol straks in de warme zomeravonden.

blog 9

blog 10

In de oude zinken prullenbakken zitten reigersbek en de roos Bonica  -zachtroze trosroos-  de zinken emmer heeft witte geraniums gekregen.

blog 7

Op het terras waar me normaal gesproken altijd zitten kunnen we tot een uur of half acht van de zon genieten. Op deze plek kunnen we de zon zien onder gaan, heerlijk dus om hier straks nog eens een wijntje te drinken.

blog 11

Zittend op het bankje kijk je uit op de pluktuin en het terras waar we meestal zitten. De pluktuin is op de schop geweest. Alle oude planten zijn verwijderd op de pioenrozen, Jacob`s ladder en de papavers na. De plantjes zijn half maart aangeschaft bij een kweker en doen het super goed. Kattenkruid en Jacob`s ladder bloeit op moment volop de rest is mooi groen maar nog geen bloem...

blog 12

Deze week probeer ik jullie weer te bezoeken, want ik heb het gevoel dat ik heel veel gemist heb, dus tot gauw!

Jeanette...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails