zondag 22 mei 2011

Constance Spry...

 

blog 1

Zoals beloofd een post over de Constance Spry. Een heerlijke geurende roos die op een pioenroos lijkt. Jammer genoeg bloeit deze roos maar één keer maar tijdens de bloei word je echt getrakteerd op prachtige rozen.

blog 3

blog 4

blog 5

blog 10

blog 11

Jammer dat je ze niet ruiken kan hè? Er zijn nog veel rozen die in knop zitten, het is dus nog wel een paar weken genieten. Ook bloeit er nog een clematis tegen deze roos, het is de special occasion van de kweker. Deze clematis geeft hele mooie zachtblauwe bloemen. Als de bloemen van de clematis -zie hieronder- net uit zijn is ie iets paarsblauw maar dat verandert heel snel in zachtblauw.

blog 9blog 7blog 8blog 6 

De roos is geplaatst tegen de muur op een hoek, zo gaat de roos ook de hoek om en geeft mooie plaatjes bij het linnenrek en vogelhuisje.

blog 13

blog 14

blog 16

blog 18

blog 15

Deze blauwe emmertjes zijn al oud en de bodem is al aardig verroest. Plantjes heb ik er niet in maar ik gebruik ze wel. Om de dag doe ik vaak een rondje tuin. K`neem zo`n blauw emmertje mee en knip bloemen weg die uitgebloeid zijn en onkruid wat ik onderweg tegenkom. Alles komt in dit emmertje en vervolgens in de groene bak. M`n pluktuin grenst aan dit rek en zo kan ik makkelijk het afval uit de pluktuin in het emmertje kwijt. Zo hoef ik niet telkens naar de groene bak te lopen.

blog 19

Een foto vanuit de pluktuin genomen. Op de pergola groeit de roos Constance Spry en links op de hoek zit de New Dawn. Rechts van het linnenrek is de Coral Dawn, hier komen de eerste rozen ook uit.

blog 24

In de pluktuin begint alles ook mooi te groeien. Hier en daar al wel wat bloemen maar er is nog veel wat in knop zit.

blog 23

blog 25

blog 20

blog 22

blog 21

Zodra er meer bloemen uitkomen maak ik weer foto`s en hou jullie natuurlijk op de hoogte. Fijne week weer!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails