donderdag 5 januari 2012

Een ingelijst verhaal...

 

blog 1

Hier stond eerder nog de kerstboom maar die is inmiddels verbrand op de brandstapel die wij jaarlijks achter ons huis hebben met oud en nieuw. Dan is het eerst altijd even weer kaal maar dat duurt vaak niet lang.

blog 15

blog 8

In de at Home Brocante zag ik een leuk idee, lijstjes maken van oude kaarten en dit met kopspelden op de muur spelden. In de at Home hadden ze een sjabloon met een patroon van een boom op de muur gemaakt. Nu heb ik toevallig zelf prachtig behang met mooie takken en vogels dus dit idee kon ik heel makkelijk uitvoeren.

blog 5

blog 3

blog 4

Deze Franse kaarten heb ik al een tijd en ook al in veel vormen op mijn blog gehad. Het is een serie van een meisje Margot met haar kruik. Margot is aan de wandel met haar kruik, krijgt trek en wil wat geen eten. Ze gaat vervolgens op haar kruik zitten en eet een kop soep en een stukje brood. Na haar lunch gaat ze staan en ziet ze dat haar kruik stuk is. Ze probeert de stukken te plaatsen in de kruik maar helaas, misschien helpt nog een gebedje.....

blog 11blog 14blog 17blog 2 

Heel makkelijk zelf te maken, Knip van een kaart een vorm en plak dit op een stukje karton. Plak er een leuk bandje op en maak een lusje, wat je vervolgens op de achterkant vast plakt. Zet je zelfgemaakte lijstje vervolgens vast met een mooi speld. De werkbeschrijving staat ook heel duidelijk beschreven in de ariadne At Home Brocante december 2011.

blog 7

blog 18

Onder het paneel met behang staat een krukje en daar heb ik nog een gezellig kaarsje. Om een accubak heb ik een gebreide muts -van de H&M- Het was een set een sjaal met een mutsje. De sjaal draag ik veel maar het mutsje eigenlijk niet en zo krijgt het mutsje toch een leuk plekje. In de accubak ligt een drijfkaarsje -nog gevonden in de voorraad kast van mijn ouders- Helaas heb ik de drijfkaarsjes nog niet gevonden in de winkel, zijn volgens mij een beetje uit:-)

blog 6

Aan de luiken alle spitzen en zo is dit hoekje weer helemaal leuk!

blog 19

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails