zaterdag 11 december 2010

Klein lichtje in de kerstboom...

 

blog 6

Kennen jullie het sprookje, Het kleinste lichtje in de kerstboom? Ik noemde het altijd, Klein lichtje in het duister. Het gaat over twee onvergetelijke vrienden: een verlaten, afgedankt kerstlichtje, bang en alleen... en een achtjarig jongetje die het lampje vindt en mee naar huis neemt. Lichtje is kapot en nutteloos, voor niemand van enige waarde - behalve voor de jonge Timmetje die zichzelf in de misère van lichtje herkent. Timmetje is er heilig van overtuigd dat lichtje weer kan schijnen. En inderdaad: als tijdens een hevige storm het licht in de stad uitvalt, overwint lichtje alle tegenslagen- en alle twijfels aan zichzelf. Hij 'schijnt' en verlicht zo de weg voor anderen die 'het licht zien'.

blog 1

Voor het optuigen van de Nordmann boom moest ik aan dit sprookje denken. De boom....-eindelijk te plek na het snoeien van een paar takken-.....kreeg lampjes. Lucas is meestal degene die de lampjes plaatst waarna ik vervolgens de boom optuig. Voordat alle lampjes in de boom komen testen wij ze vaak of ze het doen. Ja....hoor ze doen het, alles brandt op één na...

blog 4blog 7blog 8blog 3 

Op dat moment dacht ik aan het afgedankte lampje uit het sprookje. Ik bekeek het lampje en wist dat dit lampje vanzelf eens zou gaan branden en we hebben de lampjes in de boom gedaan.

blog 2

Na de lampjes ben ik begonnen met versieren. Eerst de pegels en dan de ballen. Verder is de boom nog versierd met schelpen en glitterroosjes. De schelpen zijn zelfgemaakt. Op kalkpapier heb kerstplaatjes gescand. Deze plaatjes zijn op de schelp geplakt, door het kalkpapier lijkt het net of heb je alleen het plaatje op de schelp en zie je het papier(haast) niet meer.

blog 5

Ook op deze schelpen komt wat body powder, wat ook op de piepschuimbollen uit de post van Sneeuwwitje zit.

blog 1

Op het laatst komt er nog een parelstreng door. Dit jaar heb ik naast de parelstreng ook een streng van wol. Dit wol zit op een rol van 6 meter en kan je kopen bij Intratuin. Ik heb oude roze maar er zijn meerdere kleuren, het geeft een mooi winters effect in de boom.

blog 3

De boom is gespoten in Silent violet -spuitbus merk Trend- Dit doe ik altijd voor het versieren van de boom en als alles klaar is spuit ik er vervolgens nog wat lichte spuitsneeuw op. Er kwam ook wat spuitsneeuw tegen het -afgedankte lampje- en........daar begon het lampje  te schijnen....bijzonder toch?

blog 1

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails