maandag 24 januari 2011

Aan tafel...

 

blog 28

Laat graag nog een foto zien van de achterkamer hoe deze was in de rode kleur. Zoals ik al eerder zei in een vorige post hebben we alleen verf gekocht om de wanden te sausen  verder heb ik niets nieuws gekocht alleen heb ik wel spullen aangepast en waar nodig was het een nieuw plekje gegeven. Blijkbaar lijkt het of heb ik alles nieuw maar dat is niet zo en ook helemaal niet nodig want je kan met een likje verf en de boel wat omgooien weer een heel nieuw interieur creëren.

blog 1

Dit is de achterkamer vanuit de keuken gezien. Aan tafel nuttigen we dagelijks onze maaltijd, hebben we een goed gesprek en is het tevens ook m`n knutseltafel.

blog 2

blog 6

De ketting van de kroonluchter heeft een nieuw stofje gekregen. Deze stof had ik nog liggen, was over van gordijnen. Ik heb hier creme, rood en groen van, dus de wanden zouden nog een keer creme kunnen:-) De langwerpige creme spiegel ligt op zolder en de Franse spiegel heeft hier een plekje gekregen. De wandlampjes heb ik een ander kleurtje gegeven.

blog 7blog 11blog 10blog 8

De groene emmer heeft altijd een plekje in huis, meestal met mooie bloemen en staat dan ook op deze tafel. Toch nog wat rode bloemen ertussen zodat de eetkamer stoelen mooi uitkomen:-)

blog 3

blog 4

blog 5

blog 29

De groene kussen op het bankje -gemaakt door Lucas- had ik al eens van Ikea meegenomen. De kleur vond ik gelijk prachtig en mooi bij het groen van de rozenstof staan. Nu komen ze helemaal goed van pas want de kleur past prachtig bij de muur. Over de leuning ligt een plaid wat stofjes en een zijden sjaal.

blog 27

blog 15

Het groene keukenstoeltje is verhuisd naar de overloop en twee van deze stoelen -stonden op de overloop- heb ik bij de ander twee gezet. Het wandkastje wat links aan de muur hing heb ik opnieuw geverfd en heeft met een tafeltje een ander plekje gekregen. Kom ik in een andere post op terug.

blog 14

blog 12

blog 20

De Franse spiegel heeft hier dus een plekje gekregen. De kleur van de spiegel vind ik zo mooi staan bij de muur en had dit plaatje al in m`n hoofd toen de muur nog niet groen zag:-) De wandlampjes heb ik geverfd. Wat nu groen is was koper en de kokertjes heb ik geverfd met de oudroze kleur reverie -F&B- en toen weer geschuurd zodat het wat op kaarsvet moest gaan lijken.

blog 18blog 19blog 22blog 21

Op de porseleinen houdertjes heb ik kransjes gelegd van glazen balletjes en blaadjes.

blog 23

Op de achtergrond het paneel met rozenstof. Op de volgende foto`s zie je nog de kroonluchter met de groene stof en de waszak aan de verwarming. Misschien al eens eerder gezegd maar ik droog de vaat- en theedoeken op de verwarming en als ze droog zijn komen ze in deze zak en zo 1x in de week worden ze weer gewassen. Zo hoeft niet elke doekje mee naar boven waar ik de wasserij heb.

blog 24

blog 25

Volgende keer laat ik jullie zien wat ik met het wandkastje heb gedaan en waar dat een plekje heeft gekregen. De hal en overloop zijn inmiddels ook helemaal ingericht en zullen jullie binnenkort ook te zien krijgen. Het blijven voorlopig nog wat groene posten:-)

blog 30

Verf: estate emulsion nr 11 stone white van Farrow & Ball

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails