zondag 30 januari 2011

Nog een beetje groen, olijf groen...

 

blog 1

Nog een stukje van de achterkamer. Rechts staat de eettafel met Franse spiegel, zie twee posten terug. Dit is een wand waar trouwfoto`s hangen en m`n verzameling Jopie Huisman. Op de achtergrond een wandkastje en een oud naaitafeltje.

blog 2

Hier heb ik één geheel van gemaakt. Het wandkastje hing boven de verwarming langs de eettafel. Omdat ik graag alleen de Franse spiegel aandacht wou geven vond ik dit kastje er niet meer passen. Dit kastje, ooit eens gekocht bij de Welkoop voor een paar euro. Lucas heeft er toen gelijk al een ander kastje van gemaakt.. Er zaten planken in en de laadjes zaten hoger. Lucas heeft één plank laten zitten en laadjes naar benden gedaan. De randen van het kastje waren recht, Lucas heeft er mooie rondingen in gemaakt en vervolgens gepatineerde haakjes ingedraaid. Op de laadjes zitten nu porseleinen rozenknopjes.

blog 13

Het kastje was -toen het nog boven de verwarming hing- creme maar ik heb het in een olijf groene kleur geverfd (olive nr 13 F&B). Mooi in ton-sur-ton dacht ik zo..... Het rode landschapsservies en de mokken van Emma Bridgewater komen nu prachtig uit.

blog 10blog 9blog 11blog 5 

In de voorraadpotjes zit thee, hier dus alle ingrediënten om een lekker kopje thee te zetten.

blog 12

Dit tafeltje heeft hier altijd al gestaan maar was ook creme. Het is een oud naaitafeltje van de oma van Lucas geweest. Ik kreeg het van m`n schoonmoeder toen we hier kwamen wonen en ben er tot op de dag van vandaag nog steeds heel blij mee. ook de onderkant van het tafeltje is in olijf.

blog 7

blog 4

Onder elke stolp wat lekkers, niet echt natuurlijk maar het ziet er wel lekker uit. Ook de theepot die hieronder op de foto staat heb ik geverfd. Deze was bruin, na...ja, dat kan natuurlijk niet meer:-) Een paar lieve bloemetjes mogen natuurlijk niet ontbreken.

blog 8

Fijne week allemaal!

-xx-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails