zaterdag 22 januari 2011

Keuken in`t groen...

 

Eerst wil ik iedereen bedanken voor de geweldige reacties op het kleurtje groen. Alle verterekken -keuken, achterkamer, hal, overloop- zijn voorzien van een nieuw laagje verf. Echt je wil niet weten wat je met een paar blikken verf bereiken kan. Het is net of heb ik een half nieuw huis, en dat alleen maar met verf. Het enige wat ik nieuw gekocht heb is een bos bloemen voor de rest heb ik alles verandert met verf en alles een nieuw plekje gegeven. Kijken jullie mee hoe de keuken geworden is?

blog 4

Wie nog wil weten hoe de keuken eerst was? Vorige week nog in de kleur radijsrood, moet even naar m`n vorige post kijken, daar nog een foto van hoe het was.

blog 3

Lucas heeft mooie planken gemaakt, o..ja die zijn dan natuurlijk ook nieuw:-) We hadden maar één bovenkastje in een vrij kleine keuken. Je krijgt dan al gauw dat je van alles op het aanrecht zet en voordat je het weet heb je nergens geen ruimte meer om te werken.

blog 7

Het zijn houten planken en geverfd met F&B in de kleur New white. Voor het ophangsysteem hebben we een gordijnroede gebruikt en die op maat gesneden. Wij hebben gekozen om de roede door de plankendragers te doen, zo zit je niet met bevestigen van roede en het ziet er strak uit.

blog 1blog 8blog 9blog 10

De leuke pasta strikjes kreeg ik vorig jaar van m`n broer en schoonzus, die dit als souvenir uit Italië voor ons meebrachten. Mooi en helemaal passend deze kleurtjes.

blog 6

Het behang op de schouw is van Laura Ashley en dat zat er ook al op toen de keuken nog radijsrood was. Ik kreeg er vragen over en er waren die dachten dat ik dit nieuw had. Misschien dat het nu met groene muren beter opvalt. M`n schoonvader wou er al overheen schilderen maar gelukkig hebben we het niet gedaan. Ik wou eerst kijken hoe het stond bij het groen, het kon altijd nog. Ik ben nog steeds niet op dit behang uitgekeken, ook omdat het nog zo mooi bij de tegelvloer past.

blog 13blog 12blog 14blog 18

Het prachtig messenblok zat in het kerstpakket van Lucas afgelopen jaar, samen met een kookboek. Het is van `lekker ite mei Reitse`. Ik ben er zelf nog niet geweest maar m`n familie wel en het schijnt een hele belevenis te zijn om daar te eten.

blog 16

Hier nog een gewoon koffiezetapparaat met gemalen DE koffie, vinden wij het lekkerst:-) En op de plank de benodigdheden.

blog 11

blog 15

Nog een vleugje roze en rood, past er prima bij en past ook echt bij mij...

blog 5

Wij zijn heel tevreden met het resultaat. Zoals ik al in mijn vorige post schreef heb ik nooit spijt gehad van rood, dat was altijd heel sfeervol. Maar wat voelt dit groen vertrouwt en ook de achterkamer en hal het is net of is het al jaren zo....Dat vind ik een fijn gevoel want dan weet ik, dan is het goed!

Volgende keer laat ik jullie graag de achterkamer zien!

Een fijne zondag en tot gauw!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails