donderdag 28 april 2011

Magnolia...

 

blog 5

Misschien kennen jullie het verhaal van deze magnolia boom maar misschien ook niet....ik vertel het graag nog een keer.

blog 9

blog 10

Lucas en ik zijn straks in mei 12 jaar getrouwd. Deze boom kregen we van mijn ouders toen we 1 jaar getrouwd waren. De magnolia is straks dus 11 jaar oud alleen is dat niet te zien. Na 5 jaar in ons oude huis besloten we te gaan verhuizen en ik wilde graag deze boom met ons mee.

blog 2

blog 8

Wij konden ons huis snel verkopen maar ons -nieuwe- huis was nog lang niet klaar, we besloten zolang bij mijn ouders in te trekken. De boom kwam tijdelijk bij hun in de tuin. Na ongeveer acht maanden zijn we verhuisd en hebben toen de boom maar ergens op ons erf neergezet want een tuin hadden we nog niet.

blog 3

blog 4

Toen er wat vorm in de tuin kwam hebben we de boom weer verhuisd. Toen kwamen we er achter dat de boom op de grens stond van een stukje gemeente grond, dus weer een paar meter van de grens in onze tuin gezet. Na een paar jaar eindelijk het stukje gemeente grond tot -ons- gekregen, hebben we uiteindelijk de boom om de juiste plek gezet. De boom is wel vier keer verplaats en dat is iets waar een magnoliaboom niet tegen kan. De wortels moet je met rust laten.

blog 6

Het is nog steeds een klein boompje en heeft jaren geen bloemen gegeven maar wat ben ik blij dat ik deze heb laten staan want moet je toch eens kijken wat een prachtige bloemen.............zei ze trots!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails