dinsdag 21 april 2009

dagje betuwe...

wij hebben vrienden in de betuwe wonen en afgelopen zondag zijn wij daar naar toe gereden en hebben samen een stukje van de bloesemtocht gefiets. maar wij waren niet de enige die dat idee hadden. het was ongelooflijk druk, het was gewoon file op de fiets. niet alleen veel fietsers ook veel wandelaars en motorrijders en zelfs een tractor optocht! foto`s maken ging ook niet zo makkelijk maar heb m`n best gedaan om toch nog een paar mooie foto`s te maken.




ik vind Nederland zo`n bijzonder land. elke provincie heeft iets wat een andere provincie niet heeft. al die prachtige fruitbomen langs mooie dijkjes dat zie je alleen maar in de betuwe, echt zo bijzonder. weilanden vol fruitbomen met de mooiste bloesems die ik nog nooit eerder heb gezien. een roze waas van appelbloesems of een wit laken van perebomen...zo mooi! voor onze vrienden had ik van de warme bakker een fries sukerbole meegenomen, kijk dat vind je nergens zo lekker als in friesland...

maar ik heb ook een stukje betuwe in mijn eigen tuin. langs ons huis heb hebben wij een grasveldje met twee appelbomen. deze appelbomen heb ik de eerste twee jaar geleid en ik snoei ze jaarlijks zodat ik net zulke prachtige grillige bomen krijg als die bomen in de betuwe...


onder de appelboom zit charlie op een inmiddels oud en verweerd bistro stoeltje. charlie houdt de wacht in de tuin en past op de emaille emmer die inmiddels gevuld is met een blauw/paarse hortensia...



achter charlie en dus ook achter de appelboom hebben wij een rek met klimop en rozen. het zijn een paar houten palen met daar tussen roosters. aan die roosters heb ik teilen en vergieten hangen. dit heb ik gelijk in het begin gedaan. omdat zo`n rek nog niet gelijk groen bedekt is heb je door die teilen minder inkijk, en het groen groeit er zo mooi omheen.





prachtig zijn die kleine tere bloesem bloemetjes, zo mooi roze in de knop en stralend wit als ze uit zijn. wij hebben in het paadje schelpen liggen, vreemd hè maar ik krijg hier altijd een vakantiegevoel van als ik hier over heen loop.

en zo te zien ben ik niet de enige die van de appelboom geniet...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails