zaterdag 4 april 2009

in balans...



sinds m`n 18de spaar ik het servies wegdewood -edme plain- inmiddels heb ik al een aardige verzameling en wou graag een vitrine kast speciaal voor dit servies. die kast heb ik gevonden en staat nu al bijna 10 jaar in mijn huis. deze kast was koloniaal en heb ik vier jaar geleden geverfd toen wij in het huis kwamen wonen -waar wij nu nog wonen-



samen met nog een koloniaal dressoir een opium salontafel, een koloniale eettafel, twee koloniale rieten stoelen, een kersenhouten ledikant, kledingkast en twee nachtkastjes, was het een heel karwei om dit te verven. maar het resultaat mag er zijn. deze vitrine kast is geverfd in new white van Farrow & Ball. ik heb de randen een beetje doorgeschuurd zodat de kast een mooi oud karakter krijgt. omdat het wedgewood servies ook al creme is leek het mij mooier om de binnenkant een kleur te geven, zodat het servies mooier uitkomt en de kleur ook in harmonie is met mijn achterkamer. deze kleur is radichio van F&B een mooi radijsrode kleur. dit is ook de kleur die wij op de muren hebben in de achterkamer en keuken. door kleuren steeds door te voeren hou je rust en balans in huis, ik denk dat dat ook de kracht is van mij huis...



zou flauw van mij zijn hè als ik de deur dicht zou laten en zo bij jullie weg zou lopen. nou dat doe ik dus ook niet, ik gooi de deur juist open en laat jullie mee genieten van mijn prachtige wedgewoodservies en delen van verschillende engelse serviezen...





ik heb nog wel een daags servies. deze kop en schotels en schalen, borden en kommetjes worden gebruikt bij visites...

when i became 18 i started to collect wedgewood china. i bought this cabinet for my wedgewood china. 5 years ago i painted my colonial cabinet in the colour new white from Farrow & Ball. the inside i have painted in radichio van Farrow & Ball. the walls in the diningroom are also painted in radichio, so all the colours are in harmony...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails