donderdag 9 april 2009

produktief dagje....

maandag een heerlijk produktief dagje gehad. ik wist dat het maandag mooi weer zou worden, ben zondag dus als een gek binnen aan de poets geweest -wat ik normaal dus altijd maandags doe-maar.........ik wou zo graag maandag iets buiten doen om heerlijk van het zonnetje te kunnen genieten. ik ben niet meer zo`n zonaanbidster, de hele dag met m`n kont op deze luie stoel, nee....das niets voor mij. maar bezig zijn in de zon vind ik heerlijk. dus ik heb al m`n buitenklussen zowat in een dag gedaan. onkruid wieden, terras schrobben, potten verven, bistrosetje verven, bakken vullen, ramen wassen....


deze terracotte potten heb ik wit geverfd en gevuld met heerlijk ruikend rozemarijn. onder de schotels heb ik pannen onderzetters gezet zodat het water wat beter wegloopt en het geen vervelende vlekken geeft op tafel.







deze houten pop staat al een aantal jaartjes buiten en dat is ook wel te zien aan z`n kop. deze arme ziel wordt in een korte tijd snel oud, maar hij is zo leuk buiten en blijft dus ook mooi staan...


deze pergola hebben we een twee jaar terug geplaats en donkergrijs gebeitst. in de kleur van onze garagedeur. we willen nog eens de regenpijpen en raamkozijnen ook in deze kleur verven. nu is het een grijze kleur net als een vuilniszak, beetje saai dus. links langs de muur hadden we grote bossen lavendel maar die zijn flink teruggesnoeid omdat ze helemaal over het scheplenpad hingen en je amper over het paadje lopen kon. ik ben bang dat ik op zoek moet naar wat anders want ik zie dat lavendel nie meer groeien nie...op de rechter foto zie je m`n pluktuintje al aardig groeien. ik heb de tuin geschoffeld, teruggesnoeid en korrels gestrooid voor een rijke bloei...op de achtergrond zie je een bistrosetje dat was ook aan een nieuw verfje toe. ik wou hier ook donkergrijze beits op hebben maar die pot was leeg. gelukkig had ik nog een pot off-black van F&B staan en laat het er nou heel erg goed bijpassen...




het blad weer opnieuw gewit en er een vergiet met blauwe druifjes opgezet, staat zo weer lekker fris!






deze tuinbank heeft lucas denk ik zo`n zeven jaar geleden al eens gemaakt. ik heb het toen ook geverfd. eerst blauw en daarna wit en toen doorschuurd voor een franse brocante look. ik moet zeggen na zeven jaar is de bank voor een -brocante look- nog steeds mooi. deze heeft van mij dus alleen een sopje gekregen...






deze wasbak zit tegen een wandje met steigerplanken. achter deze planken hebben wij de kliko`s staan. ik heb de wasbak vorig jaar geverfd met kalkverf van Carte Colori kleur isola. kalkverf blijft goed zitten maar de blauwe kleuren verkleuren wel. nou is de kleur isola vrij donker en dat wordt juist buiten een prachtige blauw/grijze kleur. boven de wasbak heb ik een brocant spiegeltje. op de laatste foto zie je door het spiegeltje een stukje kloostermuur met een buurtbankje, dit staat voor ons huis. heerlijk is dat bankje, vooral s`avonds gezellig met de buurtjes kletsen...

in de wasbak heb ik vergeet-me-nietjes gedaan, die bloeien al mooi! en ik heb er nog een roos ingedaan, de pink cloud. lijkt me straks prachtig, die helderroze bloemblaadjes tegen het verweerde steigerhout!





een olijfboompje in een emaille emmeren naast de voordeur neergezet. zo voor het paasweekend heb ik er nog maar wat eieren op gelegd, ik dacht een warm welkom zo!
ik wens iedereen een heel fijn paasweekend. ik heb helaas niet zo veel vrijheid,vrijdag en zaterdag werken maar zondag en maandag ga ik ook genieten hoor!

happy easter for everybody!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails