zaterdag 20 juni 2009

bank & tafel…

 

blog 1

het stond al zo lang op mijn verlanglijstje, een bankje/tafel of mooie kist voor deze erkerbank. hier stond altijd een klein rond hoog tafeltje. deze prachtige erkerbank ,die om mij wel gezien mag worden, viel daardoor een beetje weg. het liefst heb ik iets op dezelfde hoogte als de erkerbank, zodat je het als tafel maar ook als voetenbankje zou kunnen gebruiken.

blog 2

 

 

 

 

 

in februari liepen we al eens bij poelman  -oude bouwmaterialen- tegen antieke grenen planken aan., van die planken heeft lucas dit bankje gemaakt.

blog 3

het zijn grenen planken met veer en groef, omdat weg te werken heeft lucas met de bovenfrees  een mooie rand gemaakt. nu aan mij de taak om dit nog iets mooier te maken. ik hou van antieke en door geschuurde meubelen, en zo wou ik deze bank/tafel ook  graag maken…

blog 9

en zo is het geworden. pootjes van het bankje heb ik geverfd in stone white van F&B een grijze/groene kleur , het randje van het blad heb ik  in deze kleur mee geverfd.vervolgens heb ik de pootjes flink geschuurd zodat het toch een oud bankje blijft!

blog 8

blog 13

het blad heb ik behandeld met kalkwas van amazona, voor een mooie vergrijsde look!

blog 11

ik mag hier altijd graag tijdschriften lezen en aangezien wij net geen hout genoeg hadden om een plank onderop te maken, heb ik gekozen voor een lectuurmand. ik had er eerst een grote rieten mand onder staan maar die vond ik toch te groot. ik had op zolder nog deze draadmand staan, dus is deze het maar geworden.

blog 12 blog 14 blog 15blog 13

  op het dienblad, ook  een antiekje, heb ik een paar  oude engelse flesjes staan. in een fles zit de roos new dawn en om een ander flesje heb ik een mediallon gedaan…

blog 1

 

 

 

 

 

 

 

 

tot slot nog deze prachtige roos new dawn, in het zonlicht…

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails