dinsdag 9 juni 2009

rozen & meer…

ik kan natuurlijk niet achter blijven met foto`s van rozen uit m`n rozentuin het is op dit moment een explosie van bloeiende rozen. de rozen groeien helemaal om het vogelhuisje heen. op de voorgrond de zachtroze roos constance spry en op de achtergrond de coral dawn.

blog 1

in mijn pluktuintje heb ik de heritage, een engelse roos die heerlijk ruikt. maar het is niet alleen de geur die deze roos zo speciaal maakt . ook de bloem is heel speciaal.  door de prachtige parelmoer glans lijkt de roos net zijde…

blog 3

blog 5

a3

….of een soft ijsje  waar je zo je tanden in wil zetten! dit zijn niet de enige rozen die mijn tuin sieren, zo heb ik nog sneeuwwitchen, zepherine drouphin, pink cloud, fragrant old white, ulrich brunner, new dawn, red climber en de handel met puntjes op de a…

a6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a7 a8

de planten in m`n pluktuin groeien als kool, vooral die plant met dat rode blad en leuke witte belletjes, zie foto linksonder. als iemand weet hoe deze plant heet mag me dat wel vertellen want ik zou het zo niet meer weten. rechtsonder is de scabiosa.

a1a2

een uur geleden wist ik nog niet van het bestaan van dit beestje, maar door  foto`s op picasa was er iemand die mij kon vertellen dat dit het vrouwke is van de platbuik , dat jullie het maar even weten…

a5

a10

de scabiosa is er in meerdere kleuren. dit vind ik een van de mooiste kleuren. ik heb nog een roze en een donkerrode variant maar is er ook een witte, die is trouwens ook erg mooi!

a9

de volgende keer wat foto`s van mijn andere sfeerhoekjes in de tuin waar weer andere rozen groeien. bedankt weer voor je bezoek en tot gauw!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails