donderdag 25 juni 2009

hart van chocola…..



a 2

afgelopen maandag had ik een leuk uitje van mijn werk. samen met mijn collega`s -ook van de mannenmode- hebben we een workshop chocola maken gehad. ik werk in een damesboetiek en vlak naast ons zit een heerlijke banketbakkerij.  in deze bakkerij hebben wij deze workshop gehad. helaas ben ik m`n camera die avond vergeten en heb geen foto`s gemaakt tijdens de workshop. misschien ook maar beter want op een gegeven moment was het overal chocola…

a 1 a 3

a 4 a 6

we kregen een grote schep gesmolten pure chocolade op een plaat. dit moesten we, door de plaat wat te laten trillen, over de plaat verdelen. vervolgens kregen we een hart vorm wat we op het chocola moesten zetten, al het chocola wat buiten het hart lag was afval, nou niet voor mij hoor, daar heb ik heerlijk de hele avond van lopen snoepen. op het hart hebben we met een slagroomspuit gesmolten melkchocolade gespoten, en daar gesuikerde hazelnoten op gedaan. toen moesten we truffels en marsepein kogels maken die vervolgens op het hart kwamen te liggen.  we kregen eerst informatie over de vanille creme truffels en het marsepein. vervolgens moesten we van de marsepein balletjes maken en dat door een bakje met gesmolten chocola halen, echt een heerlijke kliederboel. de creme van de truffels werden gespoten met de slagroomspuit en dit moest hard worden in de ijskast. deze creme werd vervolgens in een bak met chocola gedaan even goed door de chocola geroerd en vervolgens gezeefd met cacaopoeder. dit mochten we verdelen op ons hart en inpakken in cellofaan…

a 5

als je eens een leuke workshop wil doen dan zal ik je dit echt aanraden! ontzettend leuk om te doen en je krijgt ook  nog eens een heerlijk cadeau mee naar huis….dit hart ligt op moment onder de stolp maar inmiddels wel met minder truffels en kogels….

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails