zondag 7 juni 2009

metamorfose….

van lief tutje naar stoere bink!

blog 20 blog 23

blog 21 blog 22

deze stoel kreeg ik een aantal weken geleden in mijn handen van iemand die vroeg of ik deze wilde opknappen tot een stoel die bij haar zou passen. de stoel ziet er op zich nog prachtig uit, goed in de verf en de stof nog lang niet versleten maar ja, dit moet net je smaak zijn hè? zij vond op MP een paar postzakken en vroeg of ik de stoel hiermee kon stofferen.

blog 5

blog 6

ik heb de stoel geverfd in historical white van PtheP. deze verf had ze samen met de stoel en de stof voor mij mee genomen. zelf was ze thuis al aan het meten geweest hoe de zakken het mooist uit zouden komen op de stoel. zo hebben we het ook gedaan. het band wat om de stof heen komt heeft ze aan mij overgelaten en dat heb ik zelf ook het liefs want ik daar ben ik echt een pietlut in. het moet een mooi geheel worden en dat kan je pas zien als de stof op de stoel zit, en hoe de stof matcht met de verf van het houtwerk. bij deze stof vond ik onregelmatig dik hennep touw uit de webwinkel van Kind van Holland.

blog 24

we hebben ook veel zorg besteed aan de achterkant. de stof was krap maar we hebben het er toch mooi strak en met tekst en al erop gekregen.

blog 4

toen ze met die postzakken aankwam zag ik dat bepaalde stukken nog voorzien waren van ijzeren drie hoeken aan touw. dit werd natuurlijk gebruikt aan de brievenbus te hangen om vervolgens de bus te legen. toen ik die haken zag kreeg ik al inspiratie om daar iets mee te doen, wat wist ik nog niet maar meestal als ik bezig ben met een project dan komt dat vanzelf. en dit is het dus geworden. nog van een overgebleven stuk stof een klein posttasje gemaakt, nou ja…gemaakt, echt afmaken dat moet zij zelf maar even doen want ik heb geen naaimachine en ben ook geen naaiwonder. ik heb het nu met spelden vast gezet. het mooiste zou zijn als de de onderkant los gemaakt wordt het voorste stuk stof draaien van boven naar beneden en dan onder weer vast stikken. dan is de vlag in de juiste kleuren en de tekst staat recht.

blog 17

ideaal zo`n klein posttasje voor bijvoorbeeld een krantje, tijdschrift of een breiwerkje. het tasje is zo aan de haakjes gemaakt dat ze het ook makkelijk kan verwijderen. hier zie je dat de tekst op de kop staat. ik weet niet hoe precies zij is maar ik zou de voorkant wel gedraaid willen hebben, maar zij is ontzettend handig met de naaimachine dus voor haar een fluitje van een cent.

blog 10 blog 11

blog 15 blog 14

detail van verf, stof en touw. om de stoel toch een beetje een nostalgisch stoer karakter te geven heb ik de verf op sommige plekken weggeschuurd.

blog 19

blog 18

spannend hoor, ze komt zo meteen de stoel halen wat zal ze er van vinden?

ze heeft de stoel net opgehaald en ja….wat was ze blij! echt ze vond de stoel prachtig. een en al lof! ze is een vriendin van mede blogster bertina van be-house. zij was ook mee om de stoel te halen. de dames hebben hier nog even een ijsje zitten eten en zijn nu net samen met de stoel vertrokken. ze hebben nog een aardigheidje voor mee meegenomen. een bos pioenen met een prachtig kaartje. dankjewel lieve schatten jullie weten waar ik van hou en waar jullie mij blij mee kunnen maken..lieve erna, ik vond het een onwijs leuke klus om deze stoel een nieuw jasje te geven, ik wens je er ontzettend veel plezier mee.

blog 25

blog 27

blog 26

heeft u thuis ergens op zolder of in een kamer ook een stoel staan die u graag voorzien wil van iets anders dan mag u mij altijd een mail sturen, wij kunnen u stoel voor een kleine bijdrage professioneel verven en stofferen. mailen naar jeanette.westerhof@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails