woensdag 12 augustus 2009

zuid-bretagne…

 

blog 49

twee weken lang heerlijk gekampeerd op camping Kervilor in Trinite sur mer.  mooie camping en maar 2 km lopen naar de gezellige badplaats Trinite sur mer. kamperen is best fijn als je maar een goede stoel en een goed bed bij je hebt.

we hadden wat wisselvallig weer. wat wolken, zon, een klein onweersbuitje, soms wat regen bij een temperatuur van 22 gr. wij zijn mensen van zee en strand maar ook van een eindje toeren naar een leuk stadje.

blog 3

dit was een strandje in trinite sur mer, leuk om even naar toe te wandelen en het kustpad te volgen maar niet fijn om aan te liggen. wel een leuke plek om wat foto`s te maken.

blog 1

blog 2

blog 4

blog 5

dit was de tweede dag dat wij in trinite sur mer waren en toen was het prachtig weer, omdat je graag eerst de buurt wil verkennen - tenminste zo zijn wij- spring je weer in de auto en gaat weer verder…

nadat we het dorp verkent hadden en ook het levendige carnac, en de boodschappen hadden gedaan, hadden we na het eten zin om de cote sauvage te rijden, een kuststrook wat langs Quiberon  -een schiereiland- loopt.

blog 8

blog 7

blog 9 

prachtig de cote sauvage, ruige zee, hoge rotsen, meeuwen, duinen en veel groen….

blog 12blog 50blog 10 blog 11

nu even genoeg –plages- gezien we hebben ook leuke stadjes bekeken. een stadje daarvan is Vannes. een schilderachtig middeleeuws stadje. als je daar bent dan heb je echt het gevoel dat de tijd heeft stil gestaan. heel bijzonder al die gevels en kleuren, prachtig!

blog 26 

blog 20blog 23 blog 21 blog 22

ook zo leuk…..een juwelier met een prachtige gevel met allemaal uurwerken! jammer genoeg niet te koop….

blog 24

blog 25

wie ooit eens in de buurt van Vannes komt moet er eens een kijkje gaan nemen. zo gezellig al die steegjes. ik had meer oog voor die prachtige huizen als voor het aanbod wat verkocht werd. en ik ben een echte shopaholic dus dat zegt wel wat…

Carnac zo`n 3 km van Trinite sur mer  had prachtige stranden. aan een van deze stranden lagen wij ook vaak. wij hadden onze fietsen mee en fietsen in carnac was ook prima te doen maar fietsen in Trinite ging heel moeizaam, veel te veel klimmen, sommige stukken moesten we gewoon lopen. daarom deden we ook maar niet moeilijk en pakten we de auto naar het strand. we lagen op het eerste strandje in carnac, als je van Trinite komt en daar was het heerlijk rustig en konden we altijd de auto kwijt. en ook zo fijn geen betaald parkeren…

blog 15

blog 17

blog 16

……en ik begin al een kleurtje te krijgen! let ook eens goed op het zand, het leek wel fluweel met diamantjes….

blog 51

Carnac-plage is een gezellig plekje om een keer door te wandelen, voor mij is het iets te toeristisch net iets te veel Valkenburg gehalte, beetje kermisachtig. maar we hebben er wel een lekker kopje koffie gedronken met gesmolten witte chocolade….

het oude centrum van Carnac vond ik wel heel sfeervol, een prachtige kerk, mooie huizen met gevels…

blog 52 

 

 

 

 

 

 

blog 31 

blog 30 blog 32

op een ochtend werden we wakker, en het was al wat somber en na het ontbijt begon het ook nog te regenen. ik had gelijk wel door dit wordt geen dag voor de bikini. ik pakte de omgevingskaart erbij om te kijken of er nog een stadje was wat we nog niet gezien hadden. St Anne d`auray stond met dik zwart gedrukte letters geschreven. zo`n 25km van Trinite dus daar waren we zo…geen idee wat er nou zo bijzonder aan die plaats is want op de kaart lijkt het maar een schietplekje. nou blijkt St Anne d`auray een bedevaartsoord te zijn. meestal kan je op zulke plekken op de koppen lopen maar hier waren helemaal geen mensen, maar wat een prachtig oord is dat zeg, met een memorial, kapel, kerken en prachtige beelden. ik heb alleen foto`s gemaakt van buitenaf. binnen waren veel ohhh…momenten maar uit respect voor toch een paar die daar zaten te bidden, heb ik binnen geen foto`s gemaakt.  al die prachtige heilige beelden met al die religieuze kaarsen heeft wel indruk op mij gemaakt….

blog 33blog 35 blog 44 blog 48

blog 36

blog 38 

blog 37

blog 42

blog 43 blog 53

nog even een leuk grapje, ik zag een mooi geschilderd pad met bomen op een muurgemaakt, net of loop je door een poort en tja…wie anders als Lucas is mijn model….

blog 45

blog 46

blog 47

wij zijn bijna aan het eind van onze vakantie, maar ik heb jullie nog niet de haven van Trinite sur mer laten zien, hier volgen er een paar….

blog 27

blog 28

blog 54

…en zo eindigde onze prachtige vakantie inTrinite sur mer.  na veel strand en stadjes ook veel brocante markten bezocht. de markten waren groot en redelijke prijzen maar toch geen bijzondere brocante tegengekomen.  ik heb een kleine kuifspiegel en een gekke haas van klei gekocht. verder nog een paar religieuze kaarsen uit St Anna D`auray en Franse woonbladen. jullie krijgen ze vast nog wel te zien. ik sluit mijn vakantieverslag met een foto van een veld vol plukbloemen. dit waren velden die we onderweg erg veel tegen kwamen.

blog 1 

fijn om weer thuis te zijn, deze week nog vakantie en volgende week weer aan het werk. tot die tijd ben ik nog niet zoveel in blogland maar vanaf volgende week pak ik de draad weer op want ik heb volgens mij ergggggggggg veel in te halen, want bloggehh gaat altijd door!..  tot gauw!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails