maandag 28 december 2009

Van kandelaar naar lamp…

 

We zijn weer thuis van een paar heerlijke kerstdagen in Arnhem. Ik hoop dat jullie ook fijne dagen hebben gehad. Gisteren heb ik samen met Lucas de meeste kerstspullen weer uit huis gehaald en vandaag m`n hele huis grondig gesopt. Lekkere start voor het nieuwe jaar. Ik heb veel dingetjes in huis van kerst naar wintersfeer getoverd, daar hoop ik jullie van de week meer van te laten zien. Toen ik vanavond al m`n creaties klaar had was het helaas al donker om te fotograferen, dat houden jullie allemaal wel tegoed.

blog 1

Voor Sinterklaas heb ik van Lucas een paar kandelaars gekregen. Bruine whitewash kandelaars van de Karwei, misschien kent iemand ze?  Lucas wist dat ik al een tijdje op zoek was naar oude liefst wat door geschuurde kandelaars of een lampenpoot , voor op de plank achter de bank. dit is zo`n donker hoekje. Ik had er wel een kandelaartje maar dan moet je altijd een kaarsje branden en ik vind het ook wel fijn als er gelijk licht is als ik de lichten aan doe. Maar ja….zit ik met drie kandelaars terwijl ik het liefst een lamp had.  De grote kandelaar vond ik prachtig en het liefst had ik die als lampenpoot gehad.

blog 3blog 5blog 4 

Ik vroeg Lucas of het ook mogelijk was om van die kandelaar een lamp te maken. Hij moest even zien of hij wel een boor had die lang genoeg was om door het hout te komen. Nou die boor had hij dus niet maar toch is het hem gelukt om er een gat in te krijgen en er vervolgens een lamp van te maken. met mijn verjaardag hebben we een dagje Alkmaar gedaan en daar zit nog een heel ouderwets winkeltje met allemaal losse onderdelen voor lampen en fietsen kan kopen. Ik keek echt m`n ogen uit, overal kleine bakjes rijk gevuld. Ook veel keus in kleuren fittingen etc.  Voordat Lucas de lamp gemaakt heeft heb ik de kandelaars eerst in m`n eigen kleuren geverfd.  Ik heb ze bij elkaar gezet en op de kandelaars een kaars, de grote kaars kan wel branden maar de kleine staat te dicht onder het kapje dus die gaat niet aan. Nu voor de foto heb ik deze wel even branden maar na fotografen snel  weer uit gedaan.

blog 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Het lampenkapje vond ik, voordat ik de kandelaars had,  bij Lifestyle. Omdat het precies de juiste kleur groen had heb ik het maar meegenomen, in de veronderstelling er nog wel eens een pootje bij te kunnen vinden…

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails