donderdag 11 februari 2010

Prettige chaos..

 

blog 4

Mijn excuses voor de chaos, ik weet dit zijn jullie niet van mij gewend. Voor gasten die voor het eerst mijn blog bezoeken? Normaal is mijn blog tot in de puntjes verzorgd maar nu dus even niet. Wij hebben onze houten vloer van de week opnieuw in de witte olie gezet. De vloer ligt er nu vijf jaar in en is echt weer aan een opfrisbeurt toe. Twee dagen heeft het ons gekost, eerst de voorkamer, dus alles spullen naar achter sjouwen, daarna de achterkamer, dus alle spullen naar voren sjouwen.

blog 2

blog 3

nou moet ik eerlijk zeggen dat sommige chaos-hoekjes ook nog wel leuke foto`s opleveren. We hebben de vloer handmatig geolied.  Met z`n tweeen op de knieen elk een klus-doek in de hand en zo plank voor plank in de olie. Ik heb nu enorm spierpijn  in de bovenarmen, maar goed ik weet waar ik het voor gedaan heb.

blog 1

Dit is een hoekje in de voorkamer en deze planken zijn klaar, Misschien niet zo heel goed te zien maar het ziet er weer een stuk frisser en lekker schoon uit. Normaal staan deze spullen in de achterkamer maar tijdens het olieen van de achterkamer zijn deze spullen hier komen te staan. Normaal heb ik hier een side table staan  met een koraal/roze onderstel, jullie weten vast wel welke ik bedoel. De kleur van het onderstel stoorde me tot vorige week nog niet, maar zo in één keer kreeg ik het niet meer voor elkaar om de tafel leuk te stylen. Ik kon niet bedenken wat nou de stoorzender was, de spiegel, de kaarsen, een vaas, een pot...de kandelaars?  De kandelaars dat was het enige wat ik er leuk op vond staan vanwege de kleur van het onderstel wat in de kandelaars terug kwam. Maar je wilt ook wel eens wat anders en als het stylen mij lastig wordt, dan weet ik dan is het tijd voor een nieuw kleurtje.

blog 5

Wel even leuk om jullie te laten zien hoe het paneel eruit ziet zonder dat er van alles voor staat. Ik krijg regelmatig mailtjes over dit paneel, veel vragen over hoe het aan de muur bevestigd is, of hoe ik de het creme om de vogels heb geschilderd? Er zijn zelfs mensen die denken dat het roze van de takken en de vogels gewoon muur is en ik het met creme in geverfd heb. Ik weet ik ben een kleine kunstenares maar dit is voor mij zelfs veel te moeilijk. Het is behang van Laura Ashley en zo op de muur geplakt. Er is een sierlijst  - sierlijst voor plafondafwerking-  opgeplakt, deze heb ik van te voren geverfd in dezelfde kleur als de muur. Zo krijgt het behang een prachtige diepte en lijkt het net een groot schilderij. Kleur van de muur en lijst is Reverie van F&B. Dit is een oude kleur en staat niet meer op de nieuwste kleurwaaiers van F&B maar deze kleur is altijd te bestellen. Ben je nou ook nieuwsgierig hoe dit hoekje weer ingericht wordt? ...met de sidetable in een nieuw jasje?...Mis dan mijn volgende post niet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails