vrijdag 12 februari 2010

Toen en nu...

 

Ik heb nog een foto gevonden waar je goed op kan zien hoe de tafel-sidetable- eerst was en op de volgende foto is goed te zien hoe het geworden is. Deze week stond in het teken van klussen en daar viel het verven van de tafel ook onder.

DSC00361

blog 1

Veel meer een geheel, vind je ook niet? Ik heb de tafel-sidetable- geverfd met kalkverf van Carte colori in de kleur lilac, dezelfde kleur als de luiken en gelijk aan de kleur van de muur, alleen is de muurkleur reverie van F&B,  een estate emulsion -muurverf- Ik twijfelde nog of ik het onderstel in stone white-vergrijsd groen- zou doen maar ik had geen genoeg verf meer en in de pot met kalkverf zat nog net genoeg om de poten mee te verven.

blog 2

blog 4

blog 18blog 19

Het blad heb ik zo gelaten, mooi verweerd hout en nu in deze oudroze/lila kleur komt het blad nog mooier uit. De franse tuinvaas heb ik een jaar geleden al geverfd ook met kalkverf. Op de pot heb ik het kussen van TineK home gelegd met een roos. Op de kandelaars twee verschillende kaarsen en die er ook naast staan, zo is het wat speelser als dat er precies twee dezelfde kaarsen op en naast staan. Pssst...Molly ligt in de mand

blog 9blog 6 blog 7blog 8

Dit is een kunstroos en helemaal verkleurd. De roos was eerst helemaal zoals de lila/roze kleur maar de randen van de bloemblaadjes zijn helemaal verschoten, ik vind de roos nu- echt- lijken. Verschoten kleuren kunnen prachtig zijn.

blog 15

Aan de Franse spiegel hangt net zo`n roos, ook deze is verkleurd. Aan de roos hangt breed satijn lint in champagne kleur samen met een ketting van Noa Noa. Zo mooi die ingetogen kleuren...ja, ik geniet van dit kleurenpallet, jij ook?

blog 17

blog 13

 blog 14

 

Onze week vakantie zit er bijna weer op en alle klussen zijn geklaard. De vloer weer in de olie, echt een heerlijk voldaan gevoel. Alle kasten en lades weer netjes geordend. Ze zeggen wel eens rust in je kasten is rust in je hoofd en ik moet zeggen dat klopt! Lucas heeft twee lampjes achter de luiken gemaakt zodat er wat licht op het behang schijnt. Tussen het klussen door zijn we er ook nog wel tussenuit geweest hoor, even het hoofd leeg maken, ook belangrijk.

blog 3

Yes!....en vandaag valt de nieuwe Ariadne at home in de bus met een stukje over mijn blog. Normaal krijg ik de At home al vroeg in de middag en nu is de vrijdag om en heb ik het blad nog niet gekregen. Zal je altijd zien sta je erin krijg je het niet op tijd. Na ja...zal vanzelf wel komen. Bedankt al voor jullie lieve reacties die ik vanmiddag al mocht ontvangen.

Lieve groet, Jeanette..

 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails