maandag 15 november 2010

Family-time...

 

blog 9

Sinds kort ben ik in het bezit van dit prachtige uurwerk. Een zakhorloge die van m`n opa is geweest.  Sinds het overlijden van m`n opa (wat al meer als 25 jaar geleden is) bewaarde m`n moeder deze, samen met nog twee exemplaren.

blog 0

blog 1

blog 3

Mijn ouders wonen nu vijf jaar in een appartement. Daarvoor hebben ze altijd bij het bedrijf gewoond. Die woning zit inmiddels niet meer achter het bedrijf maar boven het bedrijf. Het bedrijf wordt op moment nog gerund door m`n vader en broer. M`n broer woont nu bij het bedrijf. Toen de woning nog achter het bedrijf zat, stond er een prachtige schouw met een antiek kacheltje in.

blog 8

blog 4

blog 6

Veel van mijn jaren heb ik in dat huis gewoond en ik herinner me nog heel goed de drie zakhorloges aan de schouw, samen met een antiek beursje en een bijtring met een zilveren beertje. Het antieke beursje ligt op het theekastje bij mijn ouders maar waar die bijtring is gebleven?

blog 11

Helaas bleef de schouw niet bestaan, het bedrijf werd uitgebreid en de woning werd winkel. Sinds die tijd zijn de zakhorloges beland in een kluisje. Omdat ik het sierstukken in huis vind vroeg ik m`n moeder of ik er misschien één van hebben mocht. Dat mocht, maar wel op één voorwaarde, ik  moet er heel zuinig op zijn en het nooit op MP verkopen:-) Het is een familie stuk en daar ben ik zeker heel zuinig op....

blog 10

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails