zondag 30 oktober 2011

Oud, nieuw, sfeer & zelf-maak...

 

blog 40

Nog een paar en tevens ook de laatste foto`s van de slaapkamer. Het dekbedovertrek komt van de Hema, is aan twee kanten te gebruiken, de ene kant is wit en de andere kant is beige. Het beige van het overtrek is dezelfde kleur als de quilt die op bed ligt...

blog 41

blog 42

De gehaakte kussens komen van RM en heb ik zo`n 7 jaar geleden al gekocht, zijn toch blijvertjes hè?

blog 6

Het nachtkastje heb ik aangekleed met mooie accessoires in warme tinten. Het kruikje heb ik al 12 jaar, dat weet ik omdat wij bijna 12,5 jaar getrouwd zijn en ik dit toendertijd heb aangeschaft.

blog 26blog 28blog 27blog 25 

De groene kandelaar is nieuw en komt van de Hema, ik heb er wel weer een oud parelmoer broche op liggen. Het kleine bruine flesje is vrij recent en komt van Ikea. In een fotolijstje zit één van onze trouwfoto`s.  Het Kleine fototoestelletje is een ketting die je krijgt bij kleding van het merk Maison Scotch (verkrijgbaar bij de Elinga) Ik heb alleen de ketting verandert door een mooi transparant lintje met stippen (Sil`s home)

blog 7

Op dit nachtkastje staan twee hele oude bierkruiken, Ook deze  heb ik al langer als 12 jaar. Toen wij trouwden zijn we ook gelijk gaan samenwonen (ben nog iemand van de oude stempel) Toendertijd had ik een interieur met roomtinten vandaar ook al deze accessoires. In dit huis waar we nu wonen kon ik deze spullen -vanwege de kleur- niet meer kwijt vandaar deze spullen nu op de slaapkamer staan. Ook hier nog een lijstje met één van onze trouwfoto`s

blog 8

blog 9

Ook leuk om zelf te maken en niet moeilijk, een paneeltje voor een wandlamp. Zaag een vorm van een stuk hout en doe er een leuk stofje om. Ik heb gekozen voor een lap kant. Je schroeft het paneeltje tegen de wand en je schroeft vervolgens de lamp erop vast.

blog 39

Boven het bed hangt een lamp, zelf gemaakt van een kronkelhazelaar. Ik heb hier wel eerder een post over gemaakt maar er zijn nog veel die graag willen weten hoe ik het gedaan heb en daarom vertel ik het graag nog eens...

blog 16

Ik heb de hazelaar in gips gezet, dit is wel wat een knoeiwerkje maar het resultaat is erg mooi. Door takken te gipsen krijg je een mooie onregelmatige dikke structuur. Ik heb het gips gewoon bij een bouwmarkt gekocht en de gebruiksaanwijzing staat keurig op de verpakking.

blog 17blog 18blog 19blog 20 

Na het droogproces heb ik er mini kerstverlichting van Ikea in gedaan. Tegen het plafond heeft mijn vader een stopcontact gemaakt.  De adapter van de verlichting is er op aangesloten zodat ook deze verlichting kan branden. In een ander contact een gewone lamp zodat wij ook -groot- licht hebben...

blog 44

De lamp kan je vervolgens decoreren met van alles en nog wat. Ik heb er oude en nieuwe glazen pegels aan hangen een paar witte duiven en een paar ballerina`s...

blog 1

Op de vensterbank staan nog twee porseleinen hoofdjes tja....ik denk ook zo`n 12 jaar oud, vind ze nog steeds prachtig....

blog 33

blog 34

Op de achtergrond, ik weet het is niet goed te zien, staat een lijstje met een dansende ballerina. De lijstjes achter de hoofdjes zijn hetzelfde maar de hoofdjes zijn wel verschillend. Ze zijn gemaakt van papier mache.

blog 34blog 28blog 2blog 18 

Alvast een fijne (werk)week,

Jeanette...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails