zondag 9 mei 2010

frutselslinger....

 

blog 1

Even weer wat anders.....Ik had lijstjes met lint aan de kast hangen maar die zijn weg. Ik heb het kleine servieskastje verandert en daar zaten prachtige oude Franse kaarten in en die moesten weer een nieuw plekje....

blog 5blog 6blog 7blog 8

Dit is Margot met haar kruik, als je goed kijkt dan zit er een verhaal in. Er staat op elke kaart ook een zinnetje maar helaas in het frans. Ik heb deze kaarten wel vaker op m`n blog laten zien dus de meesten van jullie kennen ze vast wel..

blog 2

Margot is niet de enige die aan het touwtje mag hangen, nu ik dit zo tik moet ik er een beetje op lachen want het klinkt wat luguber. Zo hangen er nog andere kaarten, een stoffen poppetje, een stoffen hartje, gedroogd roosje, klein mini klemmetje met schoolbordverf en een kunstmagnoliaatje.

blog 9

Dit schattige stoffen poppetje heb ik al 5 jaar.Ik heb er niet één maar vier en ze zijn allemaal verschillend. ze hangen vaak aan de wandlampjes langs de spiegel bij de eettafel.

blog 11blog 10blog 12blog 13

Ik heb twee touwtjes aan beide zijden vast gemaakt met punaises aan de achterkant van het paneel en kaartjes en frutsels vast gemaakt met oude was knijpers en kleine hobby knijpertjes.

blog 1

Wat dachten jullie bij het zien van de eerste en vijfde foto, wat heeft ze daar nou voor glazen oog?? Haha....dit is het dus en het is een papier presse, wordt gebruikt om op papier te zetten zodat het niet weg kan waaien. Eigenlijk werkt zo`n ding alleen maar buiten of op een plek waar je bureautje onder een open raam staat...

blog 2

blog 3

 

Geen open raam en zonde om buiten neer te leggen. Prachtig  zo`n glazen bol met een Aziatisch afbeelding. Er zitten twee vogels in maar het is maar net hoe kijk je in het glas. Op deze foto hierboven zie je dus ook een vogel rechts en de vogel zie je weer niet op de foto daarboven.  Ik heb deze papier presse van Kiezzel uit Beetsterzwaag, Heel alert van Janet van het blog Details want die had het al gespot. Je kan dit soort varianten ook vinden bij tuindorado.

blog 2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails