maandag 28 maart 2011

Van de bloemen en de eitjes...

Hallo, daar ben ik even. Was nog niet de bedoeling maar ik kreeg meldingen over een linkje van m`n blog in het blad Ariadne at home, brocante die vanaf begin maart in de winkels ligt. Ik wist dit niet maar werd wel nieuwsgierig, vandaag bij het boodschappen doen even naar de afdeling tijdschriften gelopen en gespiekt op blz 53. Een leuk stukje over inspiratie voor het decoreren met bloemen en het maken van bloemstillevens. Tja.....en daar sta je dan zomaar tussen, iemand die helemaal geen opleiding in bloemen heeft gehad, die zomaar tussen een paar andere prachtige blogs staat. Ja.....natuurlijk, ik ben trots!!  Vandaar ik ook voor een post heb gekozen die deels over bloemen gaan...

blog 4

Op tafel staat op dit moment een dienblad met van alles en nog wat. Oude Engelse flesjes, een vaasje met bloemen en heerlijke paaseitjes....

blog 2

blog 18

blog 1

blog 3

Heerlijk zijn deze paaseitjes van de Jamin. Niet alleen lekker maar ook zo leuk om te zien.

blog 10blog 12blog 15blog 9

Er zijn op dit moment veel penselen in mijn huis te vinden ook hier op dit dienblad. Een paar kleine penselen in een groen flesje gezet, zo lijkt het net of verf ik er wat op los en heb ik bijvoorbeeld alle eitjes geverfd.

blog 17

blog 16

blog 20

Zo had ik een eerder post het over groene kralen aan lint die nog steeds aan lampenkappen moeten...zo heb ik ook lint met lila en transparante kralen die ook nog wachten op een kap. Op het dienblad nog een vel uit een plantenboek gescheurd, is niet zonde hoor het boek bevat genoeg plaatjes het kan wel wat missen. In een parelmoer lila vaasje verse bloemen, een roos, chrysant, anjer, fresia en een alstroemeria. Prachtig is de karmijn-roze kleur van de alstroemeria die terug komt in de anjer. De zachte lila kleur van de fresia is een plaatje bij de bleekroze chrysant....kortom geniet van dit kleurenpallet...

blog 6

blog 5 \blog 8

blog 7

Zelfs de bruine strepen op de alstroemeria zitten op de blaadjes van de anjer, de lichtroze kleur van de alstroemeria is weer de kleur van de chrysant. Ik heb bij de bloemist zo wat bloemen gepakt maar toen ik de bloemen in het vaasje schikte zag ik pas hoe perfect de bloemen matchen.  En zo is het geheel op tafel....

blog 0

Wel een aanrader hoor, de nieuwe Ariadne at home brocante. Er staan veel bekende dames is. Eleonore met haar winkel en blog, Een van m`n favoriete blogs Belle blanc. Ilona van Tierlantijn met een leuke binnenkijk reportage, Karin van Brocaatje met haar webwinkel en Bonnie van Bonjade die een paar zepen mooi heeft gefotografeerd waarvan de foto`s met een link naar de webshop zijn vermeld. Mocht ik nog iemand vergeten zijn mijn excuses  daarvoor. Kortom reden genoeg om At home, brocante aan te schaffen!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails