zondag 8 maart 2009

black beauty...


niet voor mijzelf maar voor een mevrouw knap ik deze stoel op. en niet een maar twee van deze stoelen. het zijn al oudjes maar niet meer helemaal van deze tijd. mevrouw houdt van barok stijl en het liefst iets met zwart. ze vroeg me of ik alleen de stof wou vernieuwen het houtwerk mocht wel zo blijven, verder liet ze alles aan mij over. aangezien ik wel een redelijke kleurenexpert ben, en met deze stof in handen, wel gelijk zag dat het houtwerk toch echt zwart geverfd moest worden....








het houtwerk heb ik in pitch black van Farrow & Ball geverfd, dit is zo`n mooie authentieke kleur dat dit zwart nooit tegen zal vallen. ik vind dat zwart soms zo hard en kil en plastic-achtig over kan komen, ja....weet anders ook niet zo goed hoe ik het omschrijven moet, maar jullie begrijpen me vast wel...


de stof met een tacker vast getackd en het lint met textiellijm netjes over de nietjes weggewerkt.


ik had van de week nog maar 1 dag met daglicht om foto`s te maken, maar hier is de stoel nog niet helemaal klaar. als je goed ziet is de rechterleuning (hoe je er zo tegenaan kijkt) nog niet af. dit is in een avond gebeurd en de dag erop worden ze ook al gehaald. deze foto is gemaakt in onze bijkeuken. de enige plek in huis wat zwart is en deze stoel het mooist tot haar recht komt.

gisteravond is deze mevrouw haar stoelen komen halen, ik was natuurlijk zeer benieuwd wat ze ervan vond, ook wel spannend nam toch ook wel een risico omdat ik het houtwerk toch geverfd had...
maaaaar......ze was zo overdonderd en stond helemaal perplex! ze kon niet geloven dat dit haar stoelen waren! veel mooier zo in het zwart ze was me dan ook zeer dankbaar dat ik m`n eigen gevoel gevolgd heb en juist gehandeld heb met deze kleuren keuze...
dit is de eerst keer dat ik stoelen voor -derden- opknap. best spannend de eerst keer. ik knap wel vaker stoelen op maar dat was meestal voor mijzelf. ik weet nu dat we ( lucas heeft natuurlijk ook geholpen) dit echt kunnen en vanaf nu wel vaker in opdracht willen werken...

we pimped this chair for a lady. she only would a new fabric on her chairs, but i have painted the wood in the colour pitch black from F&B. this pictures are made in our scullery, this is the only black place in our home where the chair comes to her right...
yesterday she came to get her chairs and she loves them!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails