maandag 5 april 2010

Schrijfhoekje....

 

Weten jullie nog..... mijn schrijfhoekje? Een paneel aan de achterkant van de servies kast geschroefd met spullen van rommelmarkten en kringloopwinkels die ik heb opgeknapt. Het hoekje is gebleven maar wel gerestyled!

a1

blog 1

Het paneel heeft een nieuw stofje gekregen en de houdertjes van de lamp hebben een nieuw kleurtje gekregen. De stof -een prachtige zijde- van het paneel is gelijk aan de stof van de gordijnen die ik laatst heb laten zien. Tussen de zijde en het paneel hebben we fiber gedaan, dit geeft een vollere uitstraling en ik kan wat makkelijker dingen opspelden.

blog 8blog 15   blog 16blog 9  

In deze stof vind ik het zonde om de lijsten tegen het paneel te schroeven, zoals bij het vorige paneel wel het geval was. Ik heb twee lege lijsten gebruikt en dit met lint boven op de kast vast gemaakt met een punaise. In één lijst heb ik een zijden pen met een hartenspeld in het fiber vast gezet en in de ander lijst heb ik een broche in het fiber geprikt.

blog 3 blog 4 

De houdertjes van de lamp waren hardroze, wat toen heel mooi stond bij de gebloemde stof. Nu  heb ik ze geverfd met een proefpotje van F&B kleur brinjal -aubergine-. Er zitten ook kaarsvetdruppels op geschilderd maar ik heb de tijd nog niet gehad om die even een ander kleurtje te geven, dat ga ik nog wel doen want dat geeft wel een leuk effect. Ik denk dat het wat oud roze gaat worden. Ik laat het wel zien als het zover is.

blog 1`7

Ik ben ontzettend blij met deze stof en hoe dit hoekje is geworden. De kleuren zijn zo mooi in harmonie. De strepen van de stof van de stoel komen één voor één voor in de  stof van het paneel, maar net hoe kijk je tegen de stof en hoe valt het licht inval. Het creme van het tafeltje en de stoel lijkt nu veel frisser en schoner, hmmm....ach jullie snappen mij vast wel:-)

blog 11 blog 12 blog 14 blog 13

Op het schrijftafeltje heb ik verschillende spulletjes uitgestald. Een oud roze dienblaadje met een notieblokhouder, vloeier, inktpot en kroontjespen en een rol lint waar ik de zijden pen in had staan. De pen heb ik opgehangen in de lijst en heb nu een gedroogd roosje op de houder liggen. Verder heb ik nog wat oude boekjes, adressenboekje en een klein boekje met gedichtjes over geluk en een vergrootglas op het tafeltje staan. Een oude jampot dient als opberg pot voor touw, briefopener, stempels en lakstempels.

blog 19blog 20 

Het hoekje is nu een heel mooi geheel met de rest van de voorkamer. De kamer trekt dit hoekje er nu bij en anders was het meer een hoekje op zich. Vooruit, nog één keer het eindresultaat!

blog 2

Ik had deze post al een paar dagen vooruit gemaakt en vanmiddag even tijd gehad om de houders mooier te maken. Ik heb de  druppels die er wat dikker op liggen ingekleurd met oudroze pastelkrijt. Zo simpel gewoon een streep trekken op de druppels en uitvegen. Pastelkrijt is vrij mat maar als je dat uitveegt krijgt het wat een waxglansje en dat lijkt exact op kaarsvet.

a5

a4

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails