dinsdag 16 maart 2010

Gordijn-en-kussens-en-meer...

 

blog 7

Hier hangen ze dan m`n nieuwe gevoerde zijde gordijnen. Het is erg lastig om naar het licht toe te fotograferen,  iets wat mij nog niet goed wil lukken.  De gordijnen zijn in vier banen gemaakt. Twee banen in het midden en een baan aan elke kant. De twee banen in het midden kunnen natuurlijk ook naar de kant geschoven worden.

blog 6blog 11

Wij hebben behoorlijke raampartijen, niet altijd makkelijk om leuk te decoreren. Het wordt me nu wel iets makkelijker gemaakt omdat ik mogelijkheden met deze gordijnen heb. Als de gordijnen ook in het midden hangen dan vind ik m`n ramen wat hoger lijken, ramen zijn minder massaal en de decoratie op de vensterbank krijgt meer kracht.

blog 8blog 9blog 10blog 12 

  Op de foto rechtsboven zie je de achterkant van de gordijnen. Deze gordijnen zijn met een gekleurde voeringstof gevoerd.  Een paar jaar geleden had ik al eens mooie embrasse koorden gekocht, die komen nu weer mooi van pas, want ze passen perfect bij de gordijnen als ik ze sierlijk wil opnemen.

blog 1

Op het paneel achter de kast in m`n schrijfhoekje komt dezelfde stof.  Dit had al lang klaar kunnen zijn maar helaas de stof was te kort. Ik moet 1,90 hebben en er is 1,40 mee gestuurd. gelukkig komt de 1,90 stof nog wel maar ja, de stof moet helemaal uit India komen, dus dat kan wel even duren. Van de 1,40 stof die ik nu over heb heeft m`n schoonmoeder drie kussens gemaakt.

blog 3 blog 5

blog 4 blog 2

De kussens staan mooi op de bank en passen leuk bij de kussens die er al lagen. Vooral de creme kussens daar zit precies het lila/roze in wat perfect past bij de zijde kussens, toeval?

blog 14

Nu is het wachten op de juiste meters stof zodat wij het  schrijfhoekje ook kunnen veranderen. Dus wordt vervolgd!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails