maandag 1 maart 2010

Paasschelpen & eitjes in de lucht...

 

blog 8

De tak die ik met Valentijn voor het raam gehangen heb met mokken, kopjes, bloemen & harten -zie een paar posten terug- is omgetoverd naar een paastak.

blog 2 blog 8blog 4 blog 5

De streng met miniverlichting en hele kleine balletjes gebruik ik altijd met kerst, maar ik vind het ook zo leuk aan deze tak tussen de eitje en de paas schelpen. Ik heb met kerst kerstschelpen gemaakt en nu voor Pasen heb ik een paasschelpen gemaakt.  Platte decoratie schelpen, te koop bij tuincentra in verschillende kleuren. Ik heb hier de roomwitte  en groene gebruikt maar ik heb ook nog  rood/roze schelpen.

blog 3

Zoek op internet naar leuke vintage paasplaatjes en print dit uit op kalkpapier. ik print ze uit in 5x8 formaat dan heb je een A4tje vol. Knip een plaatje uit en scheur vervolgens de randjes dan krijg je een mooi gescheurd randje. Plak met onzichtbare lijm het plaatje op de schelp. Boor een gaatje in de schelp -dit kun je het best doen voordat je het plaatje erop plakt- en hang de schelp met mooi lint op. Je kan de schelp natuurlijk ook mooi ergens neerleggen, dan hoef je geen gaatje in de schelp te boren.

blog 6

   Ik ben normaal niet zo van de kant en klare paaseitjes maar ik vond deze eitjes vorige week in een tuincentrum en dit zijn echt mijn kleurtjes en allemaal net een beetje anders. Een ruitje, een bloemetje, van groot naar klein en van licht naar wat oud/roze. Dus lekker makkelijk en leuk resultaat.  Aan weerskanten van de tak heb ik twee witte uiltjes die de wacht houden. Onze poes Molly wil nog wel eens in haar enthousiasme naar een ei grijpen.

blog 9

Komende woensdag ga ik samen met nog iemand nog een paar schelpen maken, voor in de hal en een paar voor op m`n werk voor in de boompjes buiten. Als je de schelpen buiten wil gebruiken doe er dan een vernis over zodat het papier bestand is tegen de regen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails