donderdag 10 februari 2011

Welcome spring...

 

blog 1 

Een beetje lente in hal...De hal was eerst ook rood maar nu dus ook voorzien van een groen kleurtje. De deuren van de locker heb ik ook groen gemaakt. In de tak  -die standaard aan de trap hangt- heb ik nu bloemen en vlinders van papier.

blog 2blog 4blog 3blog 10    

De vlinders heb ik gemaakt na een idee van Gerda van Idémakeriet, zie mijn vorige post. Na aanleiding van m`n vorige post kreeg ik vragen hoe ik dan aan de vorm van een vlinder kom. Op google naar vlinder/afbeeldingen zoeken en een vorm naar je zien uitprinten. Zo kan je de vorm op verschillende papiersoorten leggen en vervolgens uitknippen. Een touwtje erom en klaar zijn je vlinders.

blog 13

Links van dit hoekje is de deur naar buiten en tegenover dit hoekje is de trap naar boven. Je kan een deel van de trap in de spiegel zien. De deur van de meterkast is mee geverfd, zo ontstaat een mooi groen geheel. Zouden we deze deur -net als onze andere deuren- creme doen? .....dan zou die deur er uit uitspringen en nu valt die mooi weg. De deur is ook met muurverf geverfd, met verven van F&B kan dat prima!

blog 14

blog 15 

Het kastje had ik al groen met creme, hier hoefde ik verder niets aan te doen. Het komt nu zelfs nog mooier uit vind ik. Een heerlijk bosje bloemen met ranonkels, anemonen en wat takjes geven de hal al echt een lente sfeertje...

blog 16blog 17blog 20blog 18 

Een rozenkrans wat nonchalant over het boeketje gelegd en een klein vogeltje op een takje gezet. Groen satijnlint maakt het boeketje leuk!

blog 7

De groene kleur loop helemaal door naar de overloop, daar later foto`s van. De trapleuning was al zwart en steekt mooi af tegen de groene wand. Alle lijstje die her en der al in het trapgat hingen heb ik bij elkaar gehangen.

blog 12 blog 6

Het zijn lijsten met oude modeprenten en lijsten met oude ansichtkaarten. De groene lijsten hebben een zwart passepartout. Hier zitten modeprenten in en de zwarte lijsten hebben een creme passepartout waar ansichtkaarten in zitten. De lijsten met ansichtkaarten waren goudkleurig en hadden rode passepartouts. De lijsten heb ik zwart geverfd en het rood vervangen door creme.

blog 21 

Aan dit wandje hingen alleen de 4 lijsten met modeprenten. De lijsten met ansichtkaarten had ik links op het creme houtgedeelte. Nu heb ik alle lijsten bij elkaar hangen en vind ik het een mooi geheel geworden.

blog 5

Als jullie hier geen voorjaarskriebels van krijgen.....dan weet ik het niet meer hoor? Alvast een fijn weekend!

Jeanette

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails