maandag 4 januari 2010

Glazen bolletje…

 

blog 1

In mijn huis veel hyacinten, de een in een kommetje de ander in de lucht en deze in een theekopje. Ik maak de bol eerst helemaal schoon, alle modder eraf. In het kopje een klein laagje water en zo de bol met de worteltjes in het kopje. Ik gebruik altijd wat poedersneeuw wat ik vaak nog over heb van de kerst, voor een winters sfeertje. Ik decoreer het met Salim takjes. Salim takjes voor het gebruik even onder de kraan dan worden de takjes wat zacht en beter buigbaar.

blog 2

Ik heb de parel iets over de schotel hangen zodat de stolp daar een stukje op rust, zo krijg je geen beslagen glas en blijft het glas dus mooi helder.

blog 1

blog 2

 

Op het krukje wat altijd langs de fauteuil staat heb ik dit theekopje gestapeld op twee verschillende schotels. Dit theekopje is voor mij heel bijzonder, het komt van mijn pake. In totaal 5 kop & schotels. Mijn pake en beppe, voor geen friezen opa en oma, hebben dit jaren lang gebruikt en het servies heeft ook echt gebruikssporen. Mijn pake is 95 en voor een paar weken terug naar een verzorgingstehuis gegaan. Hij kan op zich nog heel goed voor zich zelf zorgen, hij fiets zelfs nog, maar mijn ouders en ooms en tantes vinden het toch wel een prettig idee dat er nu dag en nacht op hem gepast wordt. Omdat hij nu wat kleiner is gaan wonen hebben ze het huis opgeruimd. Jaren geleden had ik al eens een balletje opgegooid, mocht er ooit eens opgeruimd worden dat ze mij dan een heel groot plezier zouden doen als ik dit servies zou mogen hebben.  Gelukkig waren mijn tantes het ook allemaal eens en zo bracht mijn moeder een paar week geleden mij deze prachtige kop & schotels.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails