vrijdag 1 januari 2010

Wintertak met amaryllis…

 

blog 4

Het nieuwe jaar is aangebroken en ik ga weer fijn aan de slag.  Al het kerst is het  huis uit  maar deze tak hangt nog. Ik heb de kerst engelen, sterren, kerst lampjes, eucalyptus en andere versieringen eruit gehaald. De asparagus takjes heb ik laten zitten.

blog 3

blog 5 

Ik heb watten op de takken gelegd en kleine orchideetjes met klemmetjes op de takken vast gezet. Aan de tak heb ik witte hyacinten hangen met oud roze lint en amaryllis bloemen tussen  de takken gestoken

blog 6

blog 11 

Door af en toe water in de steel van de amaryllis te gieten komen de bloemen mooi uit en kan je er makkelijk twee weken van genieten. In deze tak blijven de stelen goed zitten maar  je kan ook satéprikkers door de steel prikken en ze laten –rusten- op de tak. Pas wel op dat de steel scheuren kan door het gewicht van de bloem doe voor de zekerheid even tape om de steel net boven de prikkers naar het uiteinde.

 

blog 6blog 12blog 7blog 13 

 

  Ik laat de hyacinten elke dag even dompelen in een bakje met water zo drogen de wortels niet uit en komt de hyacint wel uit maar groeit  niet.

 

blog 1 blog 2

 

En zo verandert de kerst tak in een winter tak met heerlijk ruikende verse bloemen…

 

blog14

blog 3 blog 4

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails