zondag 3 januari 2010

Winterwandeling…

 

blog 1

blog 8

Lopen jullie met ons mee?…. een winterwandeling door het Haarsterbos. Het Haarsterbos ligt op een paar minuten loopafstand van ons huis. Zondag is vaak zo`n dag dat Lucas en ik hier graag een rondje lopen.  Het rondje is 2,5 km met een 1km heen en 1km terug is het een kleine 5km lopen, precies genoeg als je man mee gaat te lopen..

blog 11blog 18blog 16blog 23    

  Het is een heel rustig en heerlijk bos om in te lopen. Allemaal van die slingerpaadjes wat je nieuwsgierig maakt naar wat je tegen gaat komen. Dit is ook het bos waar wij altijd takken en andere natuurlijke materialen vandaan halen voor onze projecten.

blog 5

blog 6 blog 7

Puur natuur dit bos. Omgevallen bomen blijven gewoon liggen het pad loopt vervolgens gewoon onder de grote boomstammen door.

blog 3

blog 14

blog 15

Ik had gehoopt dat we nog wat hertjes tegen zouden komen maar helaas ik heb ze niet gezien. Ze zijn er wel want we zien ze wel eens maar dan altijd zonder camera. Het was nu midden op de middag dan slapen ze vast, zal het niet?  Tijdens onze wandeling zijn we helemaal niemand tegengekomen alleen een paar schapen wat een prachtig gezicht is zo in de sneeuw.

blog 12

blog 13

blog 20

blog 21 blog 22

Zij jullie al een een beetje moe? Jullie mogen wel even rusten hoor, er staan af en toe wel bankjes onderweg. Wij lopen door, want het is mij te koud op een besneeuwd bankje…

blog 4

blog 29

Met af en toe nog een klaphekje, een slootje en weide landen…komt er een eind aan onze wandeling…

blog 25

blog 24 

 

 

 

 

 

 

blog 26 

blog 2 blog 19

Ik hoop dat jullie genoten hebben. Voor degen die weer naar huis gaan graag tot ziens, maar voor degene die nog even blijven wil heb ik nog een leuke verassing. Wij hebben de ijsbaan zowat in onze achtertuin dus voor degene die nog een rondje schaatsen wil, veel plezier! Ik was vroeger zelf, vroeger zeg ik wat klinkt dat ouderwets oud,  nog een fanatiek schaatsster maar ik heb er naar m`n 20ste  niet meer op gestaan. Ik heb de lage noren op zolder staan maar of ze ooit weer uit de doos komen??…

blog 27

Op de achtergrond zie je de achterkant van ons huis. Achter het groene ijsbaanhok. Wel gezellig hoor deze bedrijvigheid in de achtertuin, vaak ook met muziek. Nu tijd voor een heerlijke kop warme thee, drinken jullie mee…

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails