zondag 10 januari 2010

Heilig sfeertje…

 

blog 1

Na kerst het dienblad ietwat verandert. De kerstballetjes eruit en de dennenappeltjes erop. Wat hyacinten in glazen en bestrooid met sneeuw. Kaarsjes branden……gezellig- warm –winter- sfeertje.

blog 7blog 6 blog 9blog 8

  Ik heb erg moeten lachen om de reacties die ik kreeg op mijn post over het medaillonnetje. Ik was er toch één kwijt?  Om die weer terug te vinden had ik volgens velen een Heilige Antonius nodig. Hij brengt verloren voorwerpen weer terug.  Haha..oké, dacht ik…..die heb ik! 

blog 4

blog 5

 

Maar toch klopt er iets niet. M`n Heilige staat op dit dienblad en op de één of andere manier verdwijnen er juist spullen i.p.v dat het terug komt?  Nu ben ik er inmiddels achter hoe de spullen verdwijnen. Het zijn de dennenappels die  -gestolen- worden door onze poes Molly. Ze pik tze  één voor één van het dienblad, speelt ermee en de dennenappels verdwijnen vervolgens achter een luik in de kamer. Dit gaat net zo lang door tot de dennenappels van het dienblad zijn en allemaal achter het luik liggen.

blog 2

blog 10

Zo naief dat ik soms kan zijn, ga er gewoon van uit, M`n Heilige vind ze wel weer. Maar nee hoor, ze komen echt niet vanzelf terug. En nu een paar dagen nadat ik deze post begon te maken kom ik erachter dat ik helemaal geen Heilige Antonius heb maar een Heilige Joseph……ja, dat verandert de zaak!  Ik zal toch zelf elke dag achter die dennenappels aan moeten om ze weer op het dienblad te krijgen. Of……ik schaf een Heilige Antonius aan:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails